جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

فیلم سیدی کپی نعل به نعلی از فیلم شهر خدا

مغزهای کوچک زنگ زده

سینماپرس: فضا سازی و شخصیت پردازی فیلم سیدی بیش از اینکه حاشیه نشین های تهران را برای مخاطب یادآور باشد، مشابه ریودوژانیروی شهر خدا رخ نمایی می کند.

به گزارش سینماپرس؛ «هومن سیدی» کپی کار خوبی است. از اینکه به کسی بگویند کپی کار نباید ناراحت باشد. کپی کار هم هنرمند است، هر چند نمی تواند هنرمند بی نظیری به حساب بیاید. اما بی شک می تواند هنرمند خوبی باشد. اما سعید سعدی تهیه کننده خوبی نیست که ریسک حمایت از فیلم های تکراری کارگردانی را به جان می خرد.

 مغزهای کوچک زنگ زده هومن سیدی کپی نعل به نعلی از فیلم شهر خدا (City of God) «فرناندو میرلیس» است. فضا سازی و شخصیت پردازی فیلم سیدی بیش از اینکه حاشیه نشین های تهران را برای مخاطب یادآور باشد، مشابه ریودوژانیروی شهر خدا رخ نمایی می کند.

روایت دارو دسته خلافکاری که تحت حمایت رهبری(چوپانی) شهر را هر روز فاسد تر می کنند، رهبری می میرد و رهبر بعدی از اداره امور درمانده می شود. این گروه هر کسی را که روبروی آنان بایستد از میان برمی دارند و کشتن در مسلک این حیوانات وحشی ساده ترین کاری است که از بچگی آموخته اند. حال به این فضاسازی بصری و داستانی که تعریف شد یک قتل عصر جاهلیت(کشتن دختر قصه) هم اضافه کنید، باقی پارودی همان فیلم شهر خدا است.

*سجاد مهرگان

نظرات

  • ناشناس ۱۳۹۷/۰۲/۲۱ - ۱۱:۵۳
    2 6
    متن شما خیلی مضحک ومسخره است سیدی اثبات شده نیازی نیست برا شما توضیح بدم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.