پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

فرشاد گل‌سفیدی:

فیلمبرداری «امپراطور جهنم» کار پر زحمت و سختی بود

فرشاد گل سفیدی

سینماپرس: فرشاد گل‌سفیدی، مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» گفت: «در این فیلم تلاش شد تا خشونت تکفیری‌ها به نمایش درآید اما به صورت مستقیم نمایش داده نشود که باعث اشمئزاز مخاطب شود.»

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «امپراطور جهنم» یکی از آثاری است که به چگونگی شکل‌گیری داعش اشاره دارد. این فیلم یکی از آثار سخت در حوزه تولید در سینمای ایران به شمار می‌رود. علاوه بر ایران در گرجستان هم فیلمبرداری شد و یکی از سختی‌ها و مشقات کار برای فیلمبردار این است که اکثر صحنه‌های فیلم با پرده سبز فیلمبرداری شده و مدیر فیلمبرداری برای نورپردازی دچار مسایل گوناگون است. 

فرشاد گل‌سفیدی مدیر فیلمبردار با سابقه سینما و تلویزیون درباره فیلمبرداری این فیلم و چالش‌های آن گفت: ما درسوله های بزرگی کار کردیم و  دکور زدیم. بخش اعظم کار سی جی و کروماکی است . برای من سخت بود بعضی از صحنه ها را نمی دانستم چه بکراندی خواهد داشت و من باید چگونه نورپردازی کنم. در طول فیلمبرداری نگرانی عجیبی برای نورپردازی صحنه‌ها داشتم. اما در هفته‌های گذشته که اتانولاژ فیلم را دیدم راضی بودم. 

وی ادامه داد: «امپراطور جهنم» کار سنگینی بود، علاوه بر ایران در گرجستان فیلمبرداری داشتیم که بخش‌هایی از بکراند فیلم را در گرجستان فیلمبرداری کردیم. 

فیلمبردار «رسوایی ۲» در ادامه گفت: کار پر زحمتی به لحاظ تکنیک ، میزانسن و دکوپاژ کار سختی بود. در شرایط سخت کار کردیم . برای ضبط صحنه‌هایی از مسجد در سرما فیلمبرداری داشتیم یا در بخش‌هایی از صبح در آب سرد بودیم تا پاسی از شب . 

وی درباره فیلمبرداری بخش‌های زیر آب گفت: صحنه های زیر آب شرایط بسیار سختی داشت اما من به شخصه به فیلمبرداری زیر آب علاقه زیاد دارم و خودم غواصی می‌کنم و فیلمیرداری زیر آب برایم جذاب است و اما انرژی زیادی برای فیلم برای جذاب است. خودم فیلمبرداری می کنم . انرژی زیادی مصروف می‌شود. 

گلسفیدی گفت: در این فیلم تلاش شد تا خشونت تکفیری‌ها به نمایش درآید اما به صورت مستقیم نمایش داده نشود که باعث اشمئزاز مخاطب شود. برای این که مخاطب توان دیدن این خشونت ها را داشته باشد سعی کردیم با حرکات دوربین این خشونت را قابل نمایش برای مخاطب ارائه دهیم. خشونت  علی رام نورایی را در رفلکس آینه می بینیم . یا به روش اسلو کار کردیم که برای مخاطب قابل تحمل باشد. به عقیده من زحماتی که برای این فیلم کشیده شده به مراتب بیشتر از فیلم‌های دیگری از این جنس است. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.