چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۸

در نشست خبری فیلم «عرق سرد» عنوان شد؛

آیا بیرقی حاضر است برای نشان دادن حسن نیت خود فیلمش را به جشنواره‌های خارجی نفرستد؟

 نشست خبری فیلم «عرق سرد»

سینماپرس: سهیل بیرقی در مورد کاراکتر منفی فیلم که کارمند تلویزیون است گفت: تفکری در تلویزیون حاکم است که ریاکارانه است و البته این مدیوم تولیداتی داشته که خیابانها را خلوت میکند. اما در مورد نقد یک مجری تلویزیون باید بگویم حتما کارمندان شریف بسیار زیادی این سازمان دارد ولی من قصدم نقد افرادی بود که در تلویزیون ریاکاری می کنند.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم عرق سرد با حضور سهیل بیرقی (کارگردان)، مهدی داوری (تهیه کننده)، کامران حجازی (مجری طرح)، فرشاد محمدی (مدیر فیلمبرداری) و همچنین بازیگران این اثر باران کوثری، امیر جدیدی، سحر دولتشاهی، لیلی رشیدی و هدی زین العابدین برگزار شد.

بیرقی در مورد این سوال که آیا موضوع فیلم برایش دغدغه بوده است گفت: بله همینطور است قطعا من مسائل روز جامعه ام را به عنوان یک شهروند مینویسم و میسازم. این کارگردان راجع به شخصیتهای سفید و سیاه این فیلم گفت: اینکه نقشهای فیلم تک بعدی نیستند از  جذابیتهای اثر است.

وی در مورد مباحث حقوقی فیلم گفت: مبحثی وجود دارد به نام گواهی امضا که فقط یک نسخه ازش وجود دارد و اگر نابود شود دیگر رونوشتی از آن وجود ندارد. ما برای فرار از کلیشه های کارهای سطح پایین در صحنه دادگاه این موضوع کاملا شکافته میشود.

این کارگردان در مورد برخی سکانسها که زمان در آنها گم میشود گفت من میخواستم گاهی آشنایی زدایی کنم و در دیالوگ ها صریح ماجرای سکانسها گفته میشود بنابراین زمان گم نمیشود.

بیرقی در مورد کاراکتر منفی این فیلم که کارمند تلویزیون است گفت: تفکری در تلویزیون حاکم است که ریاکارانه است و البته این مدیوم تولیداتی داشته که خیابانها را خلوت میکند. اما در مورد نقد یک مجری تلویزیون باید بگویم حتما کارمندان شریف بسیار زیادی این سازمان دارد ولی من قصدم نقد افرادی بود که در تلویزیون ریاکاری می کنند.

وی در مورد نقش اصلی فیلمهای «من» و «عرق» سرد گفت: من ریشه اینکه نقشهای اصلی ام زنان عصیانگر هستند را نمیدانم و البته به دنبالش هم نیستم.

این کارگردان راجع به فردیت کاراکترهایش گفت: زن ها تنها قیام میکنند برای همین این فردیت وجود دارد. هشت نفر ورزشکار وجود دارند که به خاطر عدم اجازه همسرانشان نتوانستند به اردوی تیم ملی بروند. ماجرای مجری بودن همسر این ورزشکار که وابسته به سازمانی قدرتمند است بار دراماتیک برای ما داشت.

بیرقی در مورد فرم فیلمش گفت: فیلمنامه بر اساس خرده پیرنگ طراحی شده و بنیان کلاسیک با اجرای مدرن دارد.

یکی از خبرنگاران از کارگردان پرسید: آیا حاضرید برای نشان دادن حسن نیت خود این فیلم را به جشنواره‌های خارجی نفرستید؟ و بیرقی جوابی نداشت و طفره رفت.

کوثری در مورد نقش تئاتر در ادامه کارش در سینما گفت: من فکر میکنم این نقش یک شاه نقش بود و فیلم و سوژه خیلی برایم اهمیت داشت خود نقش هم خیلی دوست دارم. تئاتر برای من مثل بنزین است واقعیت این است که خیلی بی انگیزه بودم در سینما و یکی دو کاری که کردم دلیل درآمدی داشت و از خانم دولتشاهی ممنونم که آقای بیرقی را بابت من مطمئن کرد.

رشیدی نیز در مورد ما به ازای نقشش در این فیلم گفت: اولین چیز برای من تکیه به کارگردان است قبل از اینکه خودم را به ما به ازای بیرونی بسپارم.  

محمدی در مورد فیلمبرداری فیلم گفت: به نظر من فیلم برداری و سینما بر خلاف صحبت برخی همکاران کار سختی نیست و من کار خاصی نکردم فقط سعی کردم از تمام عناصر بصری استفاده کنم. کاری که در فیلمبرداری شده کار ویژه ای است.

از حاشیه های این نشست اعتراض خبرنگاران روزنامه ها و خبرگزاری های رسمی به حضور برخی افراد که صفحه های اینستاگرامی و تلگرامی را اداره میکنند و اجازه نمیدهند این خبرنگاران سوالات خود را بپرسند بود.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.