سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

رئیس سازمان سینمایی:

تمام فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر حضور دارند، بلافاصله بعد از جشنواره می‌توانند پروانه نمایش دریافت کنند

محمدمهدی حیدریان

سینماپرس: حیدریان در جمع خبرنگاران گفت: هر جشنواره و مراسمی مستلزم یک انتخاب است و عدم انتخاب برخی به معنای این نیست که از کیفیت لازم برخوردار نبوده است. هر رویدادی برای خودش سمت و سویی دارد و بر اساس آن آثاری انتخاب می‌شود.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران، درباره سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر و نشست‌هایش تمرینی است برای با هم گفت‌وگو کردن. حتماً ما درباره همه چیز نمی‌توانیم نظر بدهیم و وقتی نظر می‌دهیم به این معنی نیست که طبق نظر ما همه چیز بتواند عملی شود. هر جشنواره و مراسمی مستلزم یک انتخاب است و عدم انتخاب برخی به معنای این نیست که از کیفیت لازم برخوردار نبوده است. هر رویدادی برای خودش سمت و سویی دارد و بر اساس آن آثاری انتخاب می‌شود.  

وی در پاسخ به سوالی درباره وجود خشونت در فیلم سینمایی «لاتاری»، بیان کرد: من فیلم سینمایی «لاتاری» را ندیده‌ام. قاعدتاً هم هیئت انتخاب باید این اثر را بررسی و انتخاب می‌کرده و حتماً از استاندارد لازم برخوردار بوده که در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، فرصت حضور یافت است. نباید این انگاره در ذهن اهالی رسانه وجود داشته باشد که باید تمام آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر در خط فکری دولت حاضر باشد. سینما ما وسیع‌تر از این است که بخواهد در دنیا درباره آن بد قضاوت شود. به نظرم باید فرصت داد که سینماگران فیلم‌هایشان را بسازند و آنها را در معرض قضاوت مخاطبان قرار بگیرد.  

رئیس سازمان سنیمایی در پاسخ به این سوال که وقتی می‌دانستید که پردیس ملت مکان مناسبی برای برگزاری سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر نیست، چرا آن را انتخاب کردید؟ تصریح کرد: من با این انگاره موافق نیستم. ما پردیس ملت را به خاطر سهولت بیشتر اهالی رسانه انتخاب کرده‌ایم. اهالی رسانه به آرامشی برای کارشان نیازمندند که در برج میلاد تهران و شلوغی‌های آن این  مهم محقق نمی‌شد. پردیس سینمایی ملت یکی از مکان‌هایی است که اهالی رسانه می‌توانند در آن به راحتی کارشان انجام بدهند؛ البته در این فکر هستیم که سال به سال این جشنواره را حرفه‌ای‌تر برگزار کنیم.  

حیدریان اظهار کرد: بر خود واجب می‌دانم که از تمامی اهالی رسانه تشکر کنم. به نظر با همراهی اهالی رسانه، یکی بهترین دوره‌های جشنواره فیلم فجر را پشت سر می‌گذاریم. خوشبختانه رسانه‌ها امسال علاوه بر نقدهای منصفانه خود در تلاش هستند که جشنواره فیلم فجر بهتر برگزار شود. حضور شما رسانه‌ها باعث شده است که شور و نشاط جشنواره فیلم فجر نه تنها در تهران بلکه در تمام کشور احساس شود. یکی از بخش‌هایی که بازخوردهای خوبی از آن دریافت کرده‌ایم، بخش سیمرغ و پروانه‌ها بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که به تازگی حواشی درباره آرای مردمی ایجاد شده است و این حواشی از عدم نظارت‌های لازم در بخش آرای مردمی حکایت دارد، چه کارهایی برای نظم بخشیدن به این بخش انجام شده است؟، گفت: مسئولان این خانه سینما هستند، ولی آن چیزی که مربوط به سیاست‌های این بخش است را عرض می‌کنم. تاکید ما برای بخش دریافت آرای مردمی بر حرفه‌ای‌تر برگزار شدن بوده است. این بخش، بخش مهمی است، چرا که فیلم برگزیده مردم طی آن انتخاب می‌شود. اختلالاتی که در این بخش وجود دارد، مانند تمامی مشکلات در همین جشنواره برطرف خواهد شد؛ از همه رسانه‌ها می‌خواهم که همچنان پیگیر این بخش باشند تا مشکلات برطرف شود. من همین امشب بار دیگر از خانه سینمای درباره این موضوع گزارش خواهم گرفت و از آنها می‌خواهم که سریع‌تر به رفع نقص کنند. تمام تلاش‌ها بخاطر این است که امانت‌دارانه‌تر این بخش جلو برود.  

رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به این سوال که برخی از فیلم‌های امسال خنثی و بی‌حاشیه انتخاب شده‌اند، چقدر دخالت‌های غیر سینمایی روی این بخش تاثیرگذار بوده است؟، بیان کرد: تحقیقاً می‌گویم که هیچگونه دخالتی غیرسینمایی صورت نگرفته است. هیچ شخصی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر را قبل از هیئت انتخاب ندیده است. من به عنوان رئیس سازمان سینمایی هنوز بسیاری از فیلم‌ها را ندیده‌ام. درباره اکران فیلم‌ها اعلام می‌کنم تمام فیلم‌هایی که در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند، هیچگونه مشکلی نداشته و بلافاصله بعد از جشنواره می‌توانند پروانه نمایش دریافت کنند.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.