سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

دورهمی پوشالی فیلم فجر؛ ازتخریب ها تا تحقیرهای سینمای ایران!

پوستر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: آنچه درحال برگزاری است نه آیینه توانایی ها، قابلیت ها و بضاعت سینمای ایران که ویترین تخریب ها،غلط ها، کجروی ها وتودهنی دورهمی به غلط وصل شده به جشنواره فیلم فجر و بیراه های سازمان موسوم به سینمایی ارشاد که درواقع مجری دیکته های نوشته شده از بیرون سازمان است!

به گزارش سینماپرس، دورهمی نمایشی، فرمایشی و سفارشی منتسب به جشنواره  بین المللی فیلم فجر سابق که درحقیقت فرزند ناخلف آن و حاصل  دور شدن نامدیران سینما  و تولیدات سینمایی کشور از ارزش ها و آرمان های مردم وغفلت ازاوضاع فرهنگ وهنر جامعه؛ تخریب و تکه و پاره شدن جشنواره فیلم فجر به دوجشن پاره یا دورهمی بی خاصیت  بودجه  برباده موسوم به ملی وجهانی که هیچ ربطی به سینما و فرهنگ ملی وجهان سینما ندارند، نابسامانی تولید واکران و قدرتمداری مافیای سینما و… است، به صورتی محافظه کارانه و خنثی در حال برگزاری است.

 صرفنظر از کم و کیف فیلم هایی که دراین دورهمی به نمایش در می آیند، برگزارکنندگان آن برای پرهیز از حاشیه های مشابه  دو سال اخیر دورهمی، امسال دست به تغییرات و جابجایی هایی در شکل و شمایل، بخش ها وافراد دورهمی زده اند که افزون برتداوم حاشیه سازی، شعار جشن! و باشکوه! بودن دورهمی وموجودیت وعملکرد آن رازیرسوال برده است.

طرح مساله وجود ودخالت هیاتی موسوم به سایه! و دیدن فیلم هاقبل ازتماشای آن ها توسط هیات انتخاب معرفی شده! که بااین وصف یک گروه نمایشی بوده وعملکرد آن و همچنین داوری هیات داوران راخدشه دار کرده، سردرگمی در بودن یا نبودن مراسم افتتاحیه که سرانجام با تزریق هفتصد میلیون تومان دایرو برگزار شد؛ بی اعتنایی و تحقیرفیلم کوتاه و سازندگان آن ها که دراصل جایشان  در جشنواره خودشان است، نه این دورهمی، جدا سازی اصحاب رسانه  ازاهالی سینما برای جلوگیری ازارتباط این دوقشرفرهیخته و انتشارحرف های هنرمندان، گزینش و چیدمان خاص و مساله دار فیلم های  سودای سیمرغ که درواقع فقط عنوان رقابت و مسابقه رادارد، چراکه فیلم ها ازقبل نشاندار شده و سهم رفقا و رقبا، مافیا وسهامداران رعایت گردیده! و ده ها مساله دیگر حکایت از نمایشی و پوشالی بودن این دورهمی  دارد.

به عبارتی آنچه درحال برگزاری است نه آیینه توانایی ها، قابلیت ها و بضاعت سینمای ایران که ویترین تخریب ها، غلط ها، کجروی ها وتودهنی دورهمی به غلط وصل شده به جشنواره فیلم فجر و بیراه های سازمان موسوم به سینمایی ارشاد که درواقع مجری دیکته های نوشته شده از بیرون سازمان است! به سینما وفرهنگ وهنر جامعه و غارت بیت المال دریک بزم وشوی نمایشی باعنوان دورهمی فیلم فجر است.

*جبارآذین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.