دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳

دفاع از بازیگر زن در برابر رفتار خشن تارانتینو

واینستین و تارانتینو

سینماپرس: تعدادی از بازیگران به حمایت از اوما تورمن برخاستند، این بازیگر زن گفته است کوئنتین تارانتینو در فیلم «بیل را بکش» او را مجبور کرده بازی خطرناکی داشته باشد که در اثر آن دچار جراحت شده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، شماری از بازیگران پس از انتشار مطلبی در نیویورک تایمز از سوی اوما تورمن مبنی بر این که کوئنتین تارانتینو کارگردان «بیل را بکش» او را مجبور کرد تا نقش بدل‌کاری فیلم را هم خودش انجام بدهد و به این دلیل وی دچار جراحت شد، کارگردان نامدار را محکوم کردند.

در مقاله‌ای که شنبه در نیویورک تایمز در این باره منتشر شد اوما تورمن گفته است نه تنها از رفتارهای مبنی بر آزار جنسی از سوی هاروی واینستین ناراحت است، بلکه کارگردان فیلم «کیل بیل» نیز او را مجبور کرد تا صحنه پرخطر رانندگی فیلم را خودش انجام دهد و این منجر به تصادف و مصدومیت وی شد.

اکنون ستارگانی چون جسیکا چستین، جاد اپتاو، آزیا آرجنتو و شماری دیگر به دفاع از تورمن برخاسته‌اند.

در مطلبی که در نیویورک تایمز منتشر شده این بازیگر گفته است این تصادف در اواخر تولید فیلم و پس از آن رخ داد که وی به کارگردان گفت واینستین تهیه کننده فیلم که تهیه کننده فیلم «داستان عامه پسند» در سال ۱۹۹۴ هم بود در لندن برای وی مزاحمت ایجاد کرده است. تورمن گفت از انجام این صحنه رانندگی ناراحت بود و خواست بدل‌کار این صحنه را اجرا کند، اما تارانتینو اصرار کرد او باید ماشین را براند و در نتیجه آن تصادفی رخ داد که در نتیجه آن وی دچار جراحت شدید در زانو شد.

تورمن گفته تارانتینو برای اینکه وی را مجبور کند در صورتش تف کرده و زنجیری به گردن او انداخته تا خفه‌اش کند. جسیکا چستین در اعتراض به این رفتار تارانتینو نوشته است: می‌توانم تصور کنم که تارانتینو چطور دارد توی صورت اوما فریاد می‌کشد و او را خفه می‌کند.

وی افزود: چقدر باید شاهد تصاویری از زنان در رسانه‌ها باشیم که نشان دهنده خشونت است؟ کی این چیزها در صنعت سرگرمی به مرحله عادی شدن می‌رسد؟

اپتاو نیز در توییتی تارانتینو را به خاطر نادیده گرفتن ادعاهای داریل هانا بازیگر «بیل را بکش: ۲» مبنی بر رفتارهای ناخوشایند واینستین محکوم کرد. وی گفت: آنها هانا را از تور مطبوعاتی کنار گذاشتند. هیچ کس به او کمک نکرد و حالا تارانتینو رفته فیلمی درباره پولانسکی بسازد. چرا باید کسی پیدا شود که از این فیلم حمایت کند؟ همین ها دلیل متوقف نشدن واینستین است.

آزیا آرجنتو نیز که یکی از نخستین بازیگرانی بود که علیه واینستین صحبت کرد چنین توییت کرد: واینستین و تارانتینو، چه زوجی! آنها متجاوزان سریالی و تقریبا قاتل هستند. رفتاری که آنها با اوما در این فیلم کردند شوخی نیست. آنها زندگی او را به خطر انداختند، شان او را و سلامتی اش را. بروید به جهنم همه شما آدم های مریض.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.