دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

سینماگران و جشنواره بی رمق، کمرنگ و یخ زده فجر!/۳

قهرمانی: جشنواره مهندسی شده فیلم فجر به هیچ عنوان در شأن «فجر انقلاب» و نظام جمهوری اسلامی ایران نبود

محمد قهرمانی

سینماپرس: محمد قهرمانی تهیه کننده سینما پس از اتمام سی و ششمین جشنواره فیلم فجر که به زعم بسیاری از اهالی رسانه، منتقدان و سینماگران جشنواره ای بی رمق، کمرنگ و یخ زده بود گفت: جشنواره مهندسی شده فیلم فجر به هیچ عنوان در شأن «فجر انقلاب» و نظام جمهوری اسلامی ایران نبود و معلوم نیست مدیران سینمایی و دست اندرکاران برگزارکننده جشنواره فیلم فجر به چه دلیل اینقدر علنی جشنواره را مهندسی کردند!

تهیه کننده فیلم سینمایی «فرشتگان قصاب» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شایسته نبود تا در جشنواره «فجر انقلاب» دست اندرکاران و متولیان جشنواره به صورت علنی فیلم های ارزشی را نادیده بگیرند و به فیلم هایی نظیر: «عرق سرد»، «مغزهای کوچک زنگ زده» و ... توجه کنند که اصول ارزشی انقلاب را نادیده گرفته بودند و هیچ قرابتی با نظام و انقلاب اسلامی نداشتند.

وی ادامه داد: داوران جشنواره فیلم فجر به جای آنکه به فیلم های ارزشی توجه کنند و سعی شان بر آن باشد تا اسلام و انقلاب را زنده نگاه دارند به فیلم هایی توجه کردند که به راستی فیلم های بسیار بدی بودند.

قهرمانی خاطرنشان کرد: بی توجهی به فیلم هایی نظیر «لاتاری» در جشنواره فیلم فجر که پایبند به ارزش های نظام بود و ثابت می کرد هنوز هم جوانان و مردان ایرانی اجازه نمی دهند کسی به ناموس و وطن شان چپ نگاه کند بسیار تأسف بار است.

این تهیه کننده تأکید کرد: جالب است یکی از اعضای هیأت داوران دلیل بی توجهی به «لاتاری» را ترویج خشونت در این فیلم برشمرده بود و این در حالی است که «مغزهای کوچک زنگ زده» بیش از «لاتاری» ترویج خشونت داشت و مهمتر از همه آنکه نریشن های ابتدایی و پایان آن اصل «پیروی» و «تقلید» را نیز زیر سوأل برده و آن را به سخره گرفته بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر توجه فراوان به یکی دیگر از فیلم های سازمان اوج یعنی «تنگه ابوقریب» نیز جای تعجب داشت؛ این فیلم گرچه از منظر تکنیک و فرم اثری قابل قبول بود اما محتوای آن هیچ ارتباطی با نظام و انقلاب نداشت؛ در این فیلم ما هیچ یک از آرمان های شهدا، انقلاب و دفاع مقدس و فرمایشات حضرت امام (ره) را نمی دیدیم و مانند آن بود که فیلمی در رابطه با جنگ ویتنام را تماشا می کنیم. اگر فیلمی در حوزه جنگ ساخته می شود می بایست با اهداف و آرمان های نظام و انقلاب و شهدا و امام راحل و رهبری قرابت داشته باشد.

این سینماگر در خاتمه این گفتگو با تأکید بر اینکه جشنواره فیلم فجر یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگی است و همواره باید مروج اهداف و آرمان های نظام و انقلاب اسلامی باشد گفت: من بسیار متأسفم که ما در این جشنواره شاهد حضور فیلم هایی بودیم که کمترین قرابتی با نظام و انقلاب اسلامی نداشتند و حتی به صورتی برخی از ارزش ها را نیز مورد انتقاد و نکوهش قرار داده بودند. مسئولان فرهنگی کشور موظف هستند آثاری را در جشنواره فجر انقلاب اسلامی به نمایش درآورند که متعلق به نظام و انقلاب باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.