دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

حاشیه های ادامه دار جشنواره فیلم فجر؛

از غیاب دبیر و انتشار خبر هزینه های زاید تا حضور افرادی برای جداسازی اهالی رسانه از سینماگران/ تلاش مدیران برای برگزاری بدترین سال جشنواره!

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: با پایان یافتن سومین روز از نمایش فیلم ها در پردیس سینمایی ملت که محل استقرار اهالی رسانه است علاوه بر مشکلات به وجود آمده برای اهالی رسانه و منتقدان؛ غیاب سوأل برانگیز دبیر جشنواره و انتشار خبر خرج های زاید مسئولان جشنواره، لزوم پاسخگویی مسئولان برگزارکننده این رویداد را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس در سومین روز برگزاری جشنواره بدعت گذاری جدیدی توسط سیاست گذاران و دست اندرکاران جشنواره باعث شد تا عملاً رسانه ها نتوانند به صورت خصوصی با سینماگران گفتگو داشته باشند و حتی از نزدیک با آن ها دیدار کنند! حضور بادیگاردهای قوی هیکل در زمان برگزاری نشست های رسانه ای فیلم ها باعث شد تا رسانه ها پس از اتمام نشست نتوانند به صورت خصوصی با بازیگران و سایر عوامل فیلم ها به گفتگو بنشینند! گویا مسئولان برگزارکننده این رویداد یادشان رفته که سینمای رسانه ها محلی برای گفتگو و تعامل اهالی رسانه و منتقدان با سینماگران است و رسانه ها باید خوراک خبری مناسب داشته باشند.

آنچه از شواهد پیدا است اینکه مسئولان برگزارکننده این جشنواره با ایجاد این گونه سیاست های جدید درصدد هستند تا تنها خودشان مرجع اصلی تولید و انتشار اخبار باشند تا در دولتی که ادعای فضای باز دارد شاهد تک صدایی در عرصه رسانه ها باشیم و سر و صداهای احتمالی را در نطفه خفه کنند و نگذارند تا صدای اعتراض احتمالی سینماگران به گوش اهالی رسانه برسد و یا در این میان چالشی ایجاد شود!

این قبیل اتفاقات باعث شده تا اکثریت اهالی رسانه و منتقدان از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به عنوان خنثی ترین، بی هویت ترین و بدترین سال جشنواره نام ببرند! جالب آنجا است که بر اساس شنیده ها تعداد کثیری از فیلمسازان نیز به وضعیت نابسامان جشنواره معترض هستند و متأسفانه هیچ گوش شنوایی هم در میان مسئولان این رویداد برای شنیدن دردها و حرف ها و  دغدغه ها وجود ندارد.

از سوی دیگر خبر معرفی فیلم های جشنواره در سینماهای مردمی توسط برخی از خبرنگاران نزدیک به گعده دوستان روابط عمومی این دوره از جشنواره نیز صدای اعتراض خبرنگاران و منتقدان کهنه کار را درآورده است. قضیه از این قرار است که امسال مسئولان برگزارکننده جشنواره از طرف تیم روابط عمومی خبرنگاران نزدیک به گعده خود را مسئول برگزاری مراسمی با عنوان معرفی فیلم های جشنواره در سینماهای مردمی کرده اند و بر اساس شنیده ها بودجه قابل توجهی هم به این کار اختصاص داده اند! جالب آنکه به جای حضور منتقدان و کارشناسان مطرح و جدی در این مراسم های «شو» مانند از برخی از پیش پاافتاده ترین و سطحی ترین منتقدان و خبرنگاران برای این کار در نظر گرفته شده اند.

معلوم نیست مسئولانی که همواره شعار صرفه جویی سر می دادند چرا با بدعت گذاری های جدیدشان خرج های جدید و زاید شده و هزینه های گزاف بی شماری را به جشنواره تحمیل می کنند؟ جالب تر آنکه شنیده می شود مسئولان جشنواره برای حضور عوامل فیلم ها در سینماهای شهرستان ها نیز مبالغ بسیار زیادی را هزینه کرده اند.

حضور افراد غیررسانه ای و غیرسینمایی هم مجدداً در سینمای رسانه ها باب شده است؛ به نحوی که در روز سوم جشنواره نیز کودکان و نوجوانانی در محل های مختلف پردیس سینمایی ملت حضور داشتند و برای خود جولان می دادند! افرادی که معلوم نیست به کدامین واسطه توانسته بودند از گیت های بازرسی عبور کنند! این اتفاق در حالی است که جای خالی اهالی سینما عملا محل استقرار اهالی رسانه را از رونق انداخته است و رسانه ها هم هیچ خوراک خبری ندارند.

نظرات

  • مهرزاد ۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۱۳:۰۳
    1 0
    خداوکیلی خیلی خراب کردند دوستم می گفت این قراضه ها چی هستند که دارند فیلم معرفی می کنند معلومه خودشونو باختن
  • ۱۳۹۶/۱۱/۱۷ - ۱۶:۲۲
    0 0
    پرزنت دیروز توی سینما فرهنگ کر کر خنده بود باید می دیدین

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.