یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

نشست خبری فیلم «چهارراه استانبول» برگزار شد

 نشست خبری فیلم «چهارراه استانبول»

سینماپرس: نشست رسانه‌ای فیلم «چهارراه استانبول» با حضور مصطفی کیایی، بهرام رادان، محسن کیایی، مسعود کرامتی، سحر دولتشاهی، مهدی پاکدل، محسن کیایی، رعنا آزادی‌ور، ماهور الوند، حسین امیدی، بازیگران فیلم با مدیریت محمود گبرلو، عصر امروز ۱۵ پانزدهم بهمن‌ماه در پردیس سینما گالری ملت برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم چهار راه استانبول با حضور مصطفی کیایی کارگردان فرید فصیحی (جلوه های ویژه و رایانه ای)، حسین جلیلی (فیلمبردار)، نیما جعفری جوزانی (تدوین گر) و همچنین بازیگران فیلم محسن کیایی، بهرام رادان، مهدی پاکدل، سحر دولتشاهی، مسعود کرامتی، ماهور الوند،  رعنا آزادی ور برگزار شد.

کیایی کارگردان این اثر با اشاره به اینکه فیلم در مورد پلاسکو نیست و تنها در بستر این واقعه تاریخی اتفاق می افتاد گفت: هدف ما در اصل پلاسکو نبود. مثل هر فیلمی که به یک واقعه گره خورده است و درام روایت‌گر یک ماجرای واقعی است، طبیعی است که ما هم به اندازه نیازمان به حادثه پلاسکو به عنوان ماجرایی واقعی ورود کردیم. کسی که برای دیدن پلاسکو فقط آمده باشد واقعا طبیعی است که این طور فکر کند. وقتی در مودر پلاسکو حرف می‌زنیم، مردم نزدیک به ۱۰ گیگ حافظه بصری از این مکان را دارند و ما نمی‌توانستیم هیچ خطایی داشته باشیم، پس تصمیم گرفتیم که تا جایی که می‌شود، نمای باز داشته باشیم، اما به هر حال شدنی نبود. هر جایی که عمق نشان می دادیم از خیابان جمهوری تا حافظ سعی کردیم هم لانگ شات داشته باشیم هم نمای بسته.

وی در مورد علت ورود به قصه ای که در بستر پلاسکو میگذرد گفت: من مطمئن بودم اگر سراغ این داستان نمیرفتم کسی به این موضوع نمیپرداخت من سه میلیارد از هزینه شخصی خودم این فیلم را ساختم. هزینه ای که اگر از تهیه کنندگان دیگر میخواستم آن را بپردازند قبول نمیکردند. خوشبختانه در سالن های سینما هم وقتی دیدم مخاطب با آن ارتباط برقرار کرده است متوجه شدم درست عمل کردم.

این کارگردان در مورد زوج بازیگرش گفت: من به گیشه فکر نمیکنم. من به نظم و اینکه عواملم حرف هم را بفهمند خیلی اهمیت میدهم و هر وقت این زوج به فیلمم بخورند از آنها استفاده میکنم.  کیایی در مورد موسیقی اش گفت: شعری که ما انتخاب کردیم فکر میکنم قسمتی از فیلم را داشت بیان میکرد. من فیلم را به اسن پلاسکو ثبت کردم ولی اسم را تغییر دادم تا مخاطب فکر نکند ما از اسم پلاسکو برای فروش سوء استفاده کردیم.

بهرام رادان با اشاره به اینکه با دفعه اول دیدن کارهایم نمیتوان در مورد آن نظر بدهم و همیشه منتقد سر سختی برای خودم هستم گفت: من خوشحالم که بارکد به گونه ای بوده که در ذهن مخاطب نشسته و امروز ما را با نقشمان در آن مقایسه میکنند. من وجود این دو دوست و شباهتش به بارکد را نقطه ضعف نمیدانم چرا که فکر میکنم در آینده زوج چهار راه استانبول به یاد تماشاچیان بماند.  

آزادی ور در مورد فعالیت کم در سینما آن را خود خواسته دانست و گفت: من همیشه گزیده کار میکردم ولی فهمیدم که این موضوع چندان درست نیست چرا که در سینما متوجه نمیشوند که من گزیده کار هستم. اما دیگر نمیخوام گزیده کار باشم.

ماهور الوند تلاش و راهنمایی آقای کیایی را در موفقیتش بسیار موثر دانست و اضافه کرد که کارهایی که انجام میدهم همیشه از صمیم قلب انتخاب میکند.

پاکدل نیز با اشاره به اینکه این نقش همیشه برایش ماندگار است گفت: ماجرای پلاسکو در زمان این کار هنوز داغ بود و این باعث می شد برایم بار مسئولیت بوجود آورد. چرا که بسیار مهم بود و توقع مخاطبان از آن زیاد بود.

در پایان مصطفی کیایی از همه عوامل فیلم که نتوانستند روی صحنه باشند تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.