شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵

نشست خبری "بمب یک عاشقانه"

معادی: تکرار شعار مرگ بر آمریکا علت خاصی نداشت / نام فیلم "بمب" در امریکا به من پیشنهاد شد

نشست خبری  بمب یک عاشقانه

سینماپرس: پیمان معادی کارگردان بازیگر و نویسنده سینمایی "بمب یک عاشقانه" گفت: من اصلا قصد نداشتم تصویر خشنی بسازم ولی همه به یاد داریم که آن دوران دوران خشن و عصبی بود و یادم هست که از تمام معلم هایم کتک خوردم.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری  بمب یک عاشقانه با حضور پیمان معادی (کارگردان و بازیگر)، احسان رسول اف (تهیه کننده)، محمود کلاری (فیلمبردار)، ایرج شهرزادی (صدا بردار) و همچنین لیلا حاتمی، حبیب رضایی و ارشیا عبداللهی بازیگران این فیلم برگزار شد.

معادی در این نشست با تایید اینکه این فیلم در مورد عشق گمشده در دنیای امروز است در مورد تجربه هالیوودش گفت: این تجربه خیلی به من کمک کرد که نظم و دیسیپلین و مدیریت یک کار بزرگ را بر عهده بگیرم. وی در مورد اکران عمومی این سینمایی گفت: در اکران عمومی تغییراتی خواهیم داشت که مقداری از فیلم کوتاه خواهد شد.

این کارگردان در مورد شعار مرگ بر آمریکا که به صورت پررنگ در فیلم دیده می شود، گفت علت خاصی نداشت ولی من به یاد دارم که در کودکی هر روز سر صف با این شعارها سر کلاس درس می رفتیم.  

معادی همچنین در مورد بازی آقای کلاری گفت ما به دنبال بازیگری دیگر بودیم و فکر نمیکردیم که او این موضوع را بپذیرد ولی وقتی این پیشنهاد را به کلاری دادم خوشبختانه بلافاصله قبول کردند. کارگردان این فیلم اسم بمب یک عاشقانه را نامی دانست که در آمریکا به او پیشنهاد شده بود و وی از آن خوشش آمد.

وی راجع به لحن فیلم و ریتم کند آن گفت: من به دنبال یک شاعرانگی در فیلم هستم و این میطلبد که روند فیلم آهسته پیش برود. از طرفی ما عادت کردیم که فیلم ۸۰ دقیقه ای ببینیم در حالی که من یاد ندارم فیلم خوبی زیر ۱۰۰ دقیقه دیده باشم. من فیلم را کند نمیبینم چرا که فکر میکنم برای جاری شدن آن حس لازم است ریتم اینگونه باشد.

معادی در مورد صحبتهایی که در مورد خشونت در این فیلم میشود گفت: من اصلا قصد نداشتم تصویر خشنی بسازم ولی همه به یاد داریم که آن دوران دوران خشن و عصبی بود و یادم هست که از تمام معلم هایم کتک خوردم.

این کارگردان انتخاب ارشیا را بسیار سخت دانست و گفت ما از ۳۰۰ نفر تست گرفتیم ولی هیچ کدام آن که میخواستم نبود برای همین خودم به مدرسه ها رفتم و در کلاسها مینشستم تا بلاخره او را پیدا کردم. ارشیا پسر بسیار باهوش و خوبی است و از بودنش در فیلم خوشحال هستم.  

حاتمی تجربه در این کار را بسیار آرامش بخش عنوان کرد چرا که حتی برای نورپردازی از بدل استفاده میشده است.

رضایی نیز با ابراز خوشحالی به خاطر نقشش گفت: قرار نبود من این نقش را بازی کنم ولی وقتی این شخصیت نوشته شد پیمان از من خواست آن را بازی کنم. البته من مانند خانم حاتمی بدل نداشتم ولی بازهم خیلی در این کار به من خوش گذشت.

کلاری نیز حضور در این سینمایی را به خاطر علاقه منحصر به فردش به معادی عنوان کرد و رابطه خودش را با کارگردان این کار، رابطه پدر و پسری دانست.

رسول اف در مورد اکران جهانی فیلم گفت: با توجه به ظرفیتهای فیلم در این راستا تلاش خواهیم کرد. وی همچنین خودش را جزو کسانی که ژن خوب دارند ندانست و تغییر تهیه کننده این فیلم را در میانه ساخت آن تکذیب کرد. وی با تایید اینکه وجوهی از فیلم وجود دارد که نویسنده آنها را تجربه کرده است سکانسی که برادری به خاطر برادرش درد را تحمل می کند از این جمله دانست.

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.