دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷

معاونت برون مرزی رسانه ملی:

آی فیلم دو برای کشورهای فارسی زبان افتتاح می شود

پیمان جبلی

سینماپرس: معاون برون مرزی صداوسیما در مراسم ششمین سالگرد افتتاح شبکه هیسپان تی وی، بیشترین دنبال کننده یوتیوب را در بین شبکه های برون مرزی از آن این شبکه دانست و گفت: « کشورهای اسپانیایی زبان و آفریقایی عمق های استراتژی جمهوری اسلامی ایران هستند»

به گزارش سینماپرس، مراسم ششمین سالگرد تاسیس شبکه هیسپان تی وی عصر امروز در مجموعه سعادت آباد برون مرزی صدا و سیما  با حضور جمعی از سفرای کشورهای آمریکای لاتین برگزار شد.

پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما  با اشاره به اینکه ما نباید از گذر زمان عقب بیفتیم، گفت: شاهد اتفاقات مهمی در یک سال اخیر بودیم. پیشرفت تکنولوژی باعث شد فضاهای جدیدی برای رسانه ایجاد شد.

وی بیشترین دنبال کننده یوتیوب را در بین شبکه های برون مرزی از آن هیسپان دانست و گفت: این در حالی است که حاکمیت رسانه های بین المللی در دست دشمنان ماست. متاسفانه اگر امروز رئیس جمهور آمریکا تصمیم به تحریم بگیرد به راحتی میتواند برنامه های ما را از روی ماهواره بر دارد. این موضوع در شبکه های اجتماعی هم صادق است برای همین ناچاریم خودمان را با قوانین آنها تطبیق بدهیم. پشتیبانی حاکمیتی در داخل کشور وجود دارد اما در خارج از کشور رقبای بسیار جدی و به روزی داریم. اما ثروتی که ما از آن بهره میبریم و رقبای ما ندارند این است که با اعتقادات خود توانستیم جریان سیاسی دنیا را عوض کنیم.

معاونت برون مرزی صدا و سیما با بیان اینکه کشورهای اسپانیایی زبان و آفریقایی عمق های استراتژی جمهوری اسلامی ایران هستند به پیشرفت سریع شبکه آفریقایی هوسا اشاره کرد و گفت: بر همین اساس به زودی شبکه آی فیلم دو برای کشورهای فارسی زبان افغانستان و تاجیکستان افتتاح خواهد شد.

جبلی همچنین با تصریح اهمیت بودجه در شبکه های برون مرزی گفت: در بحث بودجه توانستیم منابع جدیدی ایجاد کنیم و اتفاقات خوبی در راه است چرا که با بودجه های روتین سازمان خیلی سخت می توانیم به هدفهایمان برسیم. همچنین انشاالله سال آینده جشنواره تولیدات هیسپان تی وی را برگزار می کنیم تا بتوانیم از زحمات دوستان قدردانی کنیم.

علی اجاره‌دار مدیر هیسپان تی وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی آغاز بیداری اسلامی بود، به سنگ اندازی استکبار برای خاموش شدن این صدا اشاره کرد و خارج کردن شبکه های برون مرزی از ماهوارهها را بخشی از این سنگ اندازی عنوان کرد.

بهرام قاسمی سخن گوی وزیر امور خارجه  نیز در این مراسم ضمن اشاره به جمعیت بزرگ اسپانیایی زبان جهان بر روی تقویت شبکه هیسپان تی وی تاکید کرد.

نادر طالب زاده دیگر میهمان این مراسم بود که صحبتهای خود را با خاطره ای از کشتار هشت بهمن ۵۷ در میدان ۲۴ اسفند شروع کرد. وی دلیل شکل گیری شبکه های خبری ۲۴ ساعته را در بدو امر،  تسخیر لانه جاسوسی عنوان و تاکید کرد که نباید این حقیقت تاریخی را فراموش کنیم.

طالب زاده با اشاره به اینکه مردم آمریکای لاتین از اهمیت ویژه ای برخوردارند، اهمیت شبکه های برون مرزی را در جنگ نرم بسیار پررنگ دانست و گفت: بودجه این شبکه ها باید  مثل یک بودجه نظامی باشد.  غافل بودن از این موضوع یعنی اینکه مدیران متوجه نشده اند که انقلاب اسلامی یک پدیده جهانی است.  من فکر می کنم حداقل بودجه این شبکه ها باید ۱۰ برابر بیشتر شود.

نظرات

  • ۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۰۹:۱۰
    0 0
    ای فیلنم دو هیچ فرقی با ای فیلم ندارد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.