یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر:

داوران فیلم فجر بین آثار کم‌خرج و میلیاردی تفاوت قائل شوند / میزان اشتباهات را کم کنیم

حجت الاسلام نصراله پژمانفر در نشست نسبت سینمای ایران و منافع ملی

سینماپرس: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: داوری‌های جشنواره فیلم فجر باید به سمتی برود که همه افراد این حس خوب در وجودشان ایجاد شود که بهترین‌های جشنواره جایزه می‌گیرند؛‌ البته داوران باید بین آثار کم‌هزینه و میلیاردی تفاوت قائل شوند.

به گزارش سینماپرس، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره داوری در جشنواره فیلم فجر گفت: در موضوع جشنواره فیلم فجر که بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است، مهمترین فاکتوری که باید وجود داشته باشد؛ باید زمینه برای حضور بیشتر افراد در جشنواره فراهم شود و نشاط بیشتری در جشنواره وجود داشته باشد. همچنین انگیزه برای تولید فیلم‌های بیشتر را در کشور بالا ببریم. اگر بخواهیم این شرایط ایجاد شود باید به نکته‌هایی توجه کنیم و همین وظیفه افراد را بالا می‌برد.  

داوری باید با حساسیت انجام شود/ کار کارشناسی در داوری

وی ادامه داد: داوری‌ها با حساسیت جدی باید انجام شود و ما در این زمینه با دوستان صحبت‌هایی داشتیم. داوری‌ها باید به سمتی برود که همه افراد این حس خوب در وجودشان ایجاد شود که بهترین‌های جشنواره توانستند در جشنواره جایزه کسب کنند و از جمیع جهات کار کارشناسی انجام شده باشد.  

داوری کار سختی است/ میزان اشتباهات را کم کنیم

پژمانفر درباره حساسیت کار داوری در جشنواره فیلم فجر توضیح داد: من می‌پذیریم که داوری کار سختی است، ممکن است اشتباهاتی در آن ایجاد شود اما باید میزان اشتباهات را کم کنیم و این تنها به دلیل حضور افراد با تجربه و با سابقه بیشتر و پیشکسوت میسر است، افرادی که در حوزه خود فعال هستند و هم پیشکسوت هستند. جمع بندی این داورها به کارشناسی نزدیک تر است و افراد شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر به احترام آن جمع اگر نظراتی درباره داوری جشنواره داشته باشند، به دلیل تخصص افراد بروز نمی‌دهند.  

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی درباره داوری جشنواره فیلم فجر در خاتمه تاکید کرد: داورها باید به این مهم توجه کنند که فیلمی که با بودجه کم ساخته شده و فیلمی که هزینه چند میلیاردی داشته است قابل قیاس نیست اما هر دو کار با سرمایه گذاری و امید به جشنواره و دیده شدن به صورت تخصصی به جشنواره رسیدند. صاحبان آثار باید با داوری منطقی مواجه شوند.

بنابراین گزارش، در روزهای گذشته که اسامی داوران اعلام شد برخی از صاحبان آثار به انتخاب داوران از سوی ستاد برگزار جشنواره فیلم فجر اعتراضاتی داشتند.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.