شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳

اپرای عروسکی خیام تا ۱۳ بهمن روی پرده می رود

 اپرای «خیام»

سینماپرس: اجرای اپرای عروسکی «خیام» از مجموعه آثار اپرایی گروه تئاتر عروسکی آران، تا روز ۱۳ بهمن در تالار فردوسی بنیاد رودکی ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس، گروه تئاتر عروسکی آران به سرپرستی بهروز غریب‌پور ۵ اپرای پیشین خود را به روی صحنه برده است؛ غریب‌پور نویسنده، طراح و کارگردان آثار فوق است.

پس از اجرای اپرای «مولوی» و «سعدی»، این شب‌ها و از ساعت ۱۹، به آهنگسازی امیر بهزاد، با صدای محمد معتمدی، اسحاق انور و ۱۰ خواننده برجسته ایرانی مخاطبان می‌توانند به تماشای اپرای «خیام» بنشینند.
اجرای بخش‌های ارکسترال این اپرا توسط ارکستر یورو ایشیا لندن با صدابرداری گری توماس در استودیو انجل صورت گرفته است.

در بخش‌های کرال اپرای خیام نیز گروه کر پاسارگاد به رهبری حامد فقیهی به اجرا پرداخته‌اند.

این اپرا، گوشه‌هایی از زندگی خیام و افکار او و همچنین تاثیری که روی مردم ایران و جهان داشته است، دیده می‌شود. خیام با رباعیاتش در جهان سفر کرده و به همین دلیل در این کار، موسیقی جایگاه ویژه‌ خود را دارد.

در این اپرا اشعاری از خیام به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و کردی خوانده می‌شود، نزدیک به ۱۵۰ عروسک در اپرای خیام به کار برده شده است.

اپرای عروسکی «خیام» تا ۱۳ بهمن از ساعت ۱۹ بر روی پرده می‌رود. گروه تئاتر عروسکی آران در ادامه اجرای تناوبی آثار خود، از ۲۳ بهمن نیز اپرای «مکبث» را در تالار فردوسی اجرا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.