جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱

حامد جعفری در گفتگو با سینماپرس:

امیدوارم با شجاعت هیأت داوران اتفاقات خوبی برای «فیلشاه» در جشنواره بیفتد/ مخاطب هدف ما کودکان و نوجوانان هستند

حامد جعفری

سینماپرس: حامد جعفری تهیه کننده انیمیشن سینمایی «فیلشاه» که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: جشنواره فیلم فجر بهار سینمای ایران است و ما بسیار خوشحال هستیم که نتیجه تلاش های مان در این جشنواره دیده می شود و امیدوارم با شجاعت و جسارت هیأت داوران اتفاقات خوبی برای «فیلشاه» در جشنواره بیفتد.

تهیه کننده انیمیشن سینمایی «شاهزاده روم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اهمیت جشنواره فیلم فجر بر هیچ کس پوشیده نیست و ما هم به این اهمیت واقف بوده ایم و به همین دلیل برای حضور در این رویداد سینمایی ثبت نام کردیم و با درایت اعضای هیأت انتخاب در بخش اصلی جشنواره حضور داریم.

وی در پاسخ به این سوأل که فکر می کنید میزان استقبال منتقدان و اهالی رسانه از این انیمیشن چگونه خواهد بود اظهار داشت: متأسفانه این مسأله ای است که قابل پیش بینی نیست اما ما همه تلاش مان را به کار گرفته ایم تا اثری درخور به سینمای کشور تحویل دهیم و امیدوارم که اهالی رسانه و منتقدان از تماشای این اثر لذت ببرند.

جعفری خاطرنشان کرد: خوشبختانه ما پیش از این هم شاهد موفقیت هایی در تیم مان بوده ایم به نحوی که «شاهزاده روم» توانست در زمان اکرانش پرفروش ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران شود و منتقدان هم استقبال خوبی از آن داشتند. بنده معتقدم برای دیده شدن یک اثر در ابتدا باید مخاطبان به درستی انتخاب شوند و از سوی دیگر آن اثر از حداقل استانداردهای لازم و مکفی بهره مند باشد تا بتواند اقبال عمومی را به دست آورد. قطعاً اگر اثری استانداردهای لازم را نداشته باشد نمی تواند با استقبال مواجه شود و شکست خواهد خورد.

این تهیه کننده تأکید کرد: امیدوارم در سینمای کشور بیش از پیش به انیمیشن بها داده شود؛ آثار انیمیشن باید هم سنگ با آثار سینمای داستانی و رئال فرصت برای دیده شدن و اکران داشته باشند و امیدوارم که بتوانیم شاهد این اتفاق باشیم.

جعفری در پاسخ به این سوأل که آیا رقابت یک اثر انیمیشن و ۲ مستند در کنار آثار داستانی نمی تواند باعث شود تا در حق این آثار اجحافی در داوری ها صورت بگیرد گفت:اتفاق حضور انیمیشن در بخش اصلی جشنواره ها گاهی اوقات در دنیا هم دیده شده؛ به عنوان مثال انیمیشن «دیو و دلبر» در سال ۱۹۸۸ در اسکار جایزه بهترین فیلم را از آن خود کرد. پس «فیلشاه» هم می تواند در جشنواره به عنوان بهترین شناخته شود.

این سینماگر افزود: ما باید به این نکته هم دقت کنیم که بخش زیادی از عوامل تولید یک اثر انیمیشن همان عوامل آثار داستانی و رئال سینما هستند و اگر در این دوره جشنواره به کار توجه نشود انگیزه عوامل کار از بین می رود و شاید در همکاری های بعدی با انیمیشن کمتر انرژی و وقت بگذارند و این اتفاق به ضرر سینمای مهم انیمیشن است و می تواند سطح انیمیشن را به شدت دچار افت کند.

وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: ما با تمام قدرت آمادگی رقابت با آثار رئال را داریم و امیدوارم که رقابتی عادلانه در پیش داشته باشیم و «فیلشاه» فردای اختتامیه با دست پر بیرون بیاید؛ «فیلشاه» یک قصه تاریخی است و در زمان اکران غافلگیری برای مخاطب دارد. اولویت اول ما مخاطبان کودک و نوجوان هستند. فضای سینمای ایران نشان می‌دهد آثار انیمیشن در میان ۱۵۰ تولید رئال هر ساله به نوعی فراموش شده اند. بنابراین ما برای جذب مخاطبان اصلی این ژانر یعنی کودکان و نوجوانان به سینما تلاش کرده ایم بهترین کیفیت را در «فیلشاه» ارائه کنیم.

گفتنی است؛  داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود... .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.