چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵

نمایش‌های بین‌الملل مخاطبان را جذب نمی‌کند

جهانبخش سلطانی

فارس: بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون درباره جشنواره تئاتر فجر گفت: به لحاظ کیفی کارهای ایرانی و خارجی نسبت به سال‌های گذشته اُفت قابل توجهی داشته است و همچنین نمایش‌های بین‌الملل به قابلیت گذشته نیست و مخاطبان را جذب نمی‌کند.

جهانبخش سلطانی با اشاره به اینکه از گذشته تاکنون برای تماشای کارهای مختلف جشنواره فجر حضور داشته است،  گفت: این جشنواره می‌بایست براساس تخصص، دانش و کارایی و کیفیت باشد.

وی با بیان اینکه نمایش‌های خصوصی در تماشاخانه‌ها زیاد شده و این جای خوشحالی دارد، ‌گفت: اولویت امسال جشنواره هم انگار جوانان بوده‌اند مفهوم جشنواره تئاتر هم همین بوده افراد اهل علاقه و عشق به کار بپردازند.

سلطانی با تأکید بر اینکه جوانان با حضور در این جشنواره‌ها نقاط قوت و ضعف خود را می‌یابند و برای سال‌های آتی با دست پر به کار می‌پردازند، اظهار داشت: جشنواره در واقع باید پیام، ارتقا و استحکام داشته و شناسنامه فرهنگی کشور باشد.

وی در ادامه گفت: هر چه ما در جشنواره تئاتر فجر غنی تر و قوی تر باشیم، ماندگاری‌مان بیشتر است و شناسنامه ایرانی اسلامی‌مان بیشتر نشان داده می‌شود.

سلطانی با اشاره به اینکه به لحاظ کیفیت و انسجام امسال به خوبی سال‌های پیش نبودیم، افزود: الان قدری نیاز به تعمق بیشتری داریم درست است که جوانان را برای این دوره بیشتر انتخاب کردیم اما ما امسال در حوزه بین الملل هم ضعف‌های زیادی داریم که قابل تأمل و دفاع نیست.

سلطانی با بیان اینکه نمایش‌های بومی و شهرستانی خودمان هم ضعف‌های زیادی دارد، گفت: باید چیز بیشتری یاد گرفت جشنواره در واقع یک آموزشگاه است که هم بزرگان کار کنند و هم جوانان برای سال‌های بعدترش بهتر کار کنند با این نگاه، ‌ تفکر و سلیقه این اتفاق نیفتاده است.

وی همچنین گفت: من خیلی تئاتر دیدم اما پارسال هیجان زیادی داشتم از ایرانشهر به تئاتر شهر و سنگلج و سایر سالن‌ها بروم، امسال اصلا اینطور نیست و افسوس می‌خورم.

سلطانی در پایان نمایش‌هایی همچون مفیستو، فعل و تب سرد روی پیشانی داغ را ستایش کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.