چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵

گرافیست مطرح حوزه سینما:

«به وقت شام» از کارهای اخیر حاتمی‌کیا جذاب‌تر است

 محمد روح‌الامین

سینماپرس: محمد روح‌الامین که امسال طراحی پوستر و لوگوی ۶ فیلم حاضر در جشنواره فیلم فجر را بر عهده دارد، گفت: «به وقت شام» فیلم متفاوتی نسبت به کارهای اخیر آقای حاتمی‌کیا است و به نظرم از آن‌ها بهتر و جذاب‌تر شده است.

به گزارش سینماپرس، محمد روح‌الامین از نام‌های آشنا در طراحی پوستر فیلم است. او در سال‌های اخیر پوستر و نشان‌واره فیلم‌هایی همچون: یتیم‌خانه ایران، ایستاده در غبار، چ، زرد، آذر، نهنگ عنبر، رگ خواب، دریاچه ماهی و ... را طراحی کرده است.

روح‌الامین امسال و در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور پررنگی دارد و طراحی پوستر (و بعضا نشان‌واره) ۶ فیلم سینمایی بر عهده اوست. او در این باره گفت: پرکاری را نمی‌پسندم اما رودربایسی موجب آن می‌شود. جالب اینکه بین بچه‌های سینما متهم به این هستم که برای کارها وقت کمی می‌گذارم!

وی در پاسخ به این پرسش که امسال طراحی پوستر چه فیلم‌هایی را بر عهده داشته است، گفت: «لاتاری» محمدحسین مهدویان، «شعله‌ور» حمید نعمت‌الله، «هایلایت» اصغر نعیمی، «مصادره» مهران احمدی، «به وقت شام» ابراهیم حاتمی‌کیا و یک فیلم دیگر ـ که هنوز اجازه نام‌بردن آن را ندارم ـ کارهایی است که طراحی پوستر یا لوگوی آن را انجام داده‌ام.

روح‌الامین ادامه داد: البته پوستری که از «به وقت شام» رونمایی شد، بر اساس طرحی از خانه طراحان انقلاب اسلامی بود و بنده پوستر دیگری برای این فیلم طراحی کردم.

این گرافیست مطرح حوزه سینما در پاسخ به اینکه طراحی پوستر فیلم‌ها بر اساس دیدن آن‌ها صورت می‌گیرد یا صرفاً شنیدن کلیت داستان فیلم، اظهار داشت: معمولاً در ۹۰ درصد مواقع فیلم را می‌بینم تا پوستری که طراحی می‌شود، فضای نزدیک‌تری به فیلم داشته باشد.

وی درباره اینکه با کدامیک از فیلم‌های جشنواره امسال ارتباط بیشتری برقرار کرده است، خاطرنشان کرد: «به وقت شام» فیلم متفاوتی نسبت به کارهای اخیر آقای حاتمی‌کیا است و به نظرم از آن‌ها بهتر و جذاب‌تر شده است. «مصادره» آقای احمدی هم طنز متفاوتی دارد و کمدی آقای عطاران در آن متفاوت است.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.