سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹

دهمین جشنواره تجسمی فجر آغاز به کار کرد/ تقدیر از حامیان هنرهای تجسمی

دهمین جشنواره تجسمی فجر

سینماپرس: دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور مسئولان و هنرمندان عرصه‌های مختلف تجسمی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش سینماپرس، دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، عصر امروز (سه‌شنبه ۳ بهمن) با حضور سید محمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی آقای دبیرکل جشنواره،  مجید ملانوروزی مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی و جمعی از اساتید و هنرمندان عرصه تجسمی برگزار می‌شود. در سالن ایران فرهنگستان هنر افتتاح شد.

علاوه بر مدعوین داخلی، مهمانانی از آمریکا، سوئیس، آذربایجان و ایتالیا دراین مراسم حضور دارند. قرار است در این مراسم حدود ۱۰ تجلیل شامل نگارخانه منتخب، خبرنگار برگزیده، اداره کل ارشاد برتر، رایزن فرهنگی فعال در امور تجسمی و ... انجام شود.

بر اساس این گزارش، دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، در  موسسه فرهنگی و هنری صبا همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و روزهای جمعه ۱۵ تا ۲۰ میزبان حضور مخاطبین است.

استقبال از مراسم افتتاحیه و کوچک بودن سالن مراسم باعث شد بسیاری از حاضران و برخی مدعوین از جمله عبدالرحیم سیاهکارزاده مراسم را به صورت ایستاده دنبال کنند.  

مجتبی آقایی در ابتدای مراسم گفت: امسال بجز این سالن، ۱۵ استان ۱۵ جشنواره استانی را رقم زدند و برخلاف سال‌های پیش که صرفا میزبان بودند، امسال برگزارکننده هم هستند. ۱۰ گالری هم حضور دارند و بخش مفاخر هنرهای تجسمی را هم داریم.

وی ادامه داد: در فرهنگسرای نیاوران امسال نمایشگاه «ستارگان» ویژه افتخار آفرینان تجسمی در رویدادهای بین المللی خارج از کشور هم برپا می‌شود.
دبیر دهمین جشنواره تجسمی فجر اظهار داشت: در بخش رقابتی از میان ۱۰ هزار و ۶۰۰ اثر، ۸۸ اثر انتخاب شده و به نمایش در آمده است.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: از همه کسانی که کمک کردند جشن ملی هنرهای تجسمی برگزار شود، تشکر و قدردانی می‌کنم.  خوشحالیم که پس از سالیان، شخصی از حوزه هنرهای تجسمی تصدی معاونت هنری وزارت ارشاد را برعهده گرفته است و آغاز آن با جشنواره تجسمی را به فال نیک می‌گیریم.

ملانوروزی، رئیس شورای سیاست‌گذاری دهمین جشنواره تجسمی فجر هم در ادامه این مراسم اظهار داشت: سال‌ها بود که بسیاری از بینال های ما برگزار نمی‌شد و سعی کردیم این خلاء در فضای تخصصی را پر کنیم و در اکثر رشته‌ها جز نقاشی محقق شد.
وی ادامه داد: جشنواره فجر بینال نیست و فستیوال است و هنرمندان بینارشته ای و مدرن و خلاقانه را پوشش می‌دهد. همچنین استان‌ها و نگارخانه‌ها به عنوان مهمترین بدنه هنرهای تجسمی را درگیر جشنواره کردیم.

* تقدیر از حامیان هنرهای تجسمی
در بخش بعدی مراسم از «محمد علیزاده» مدیر کل ارشاد اسلامی کرمان، «نگار نادری پور» رییس هیأت مدیره انجمن مجسمه‌سازان ایران، «محمدعلی کیانی» رایزن فرهنگی سابق ایران در بلغارستان، «الهام گوران» گزارشگر شبکه خبر، «ندا درزی» بنیانگذار سالانه هنر معاصر پرسبوک، «رضا یساولی» مدیر انتشارات یساولی، «سجاد باغبان ماهر» مدیر گالری ساربان و «حسن واعظی» بنیانگذار طبقه ویژه هنرمندان تجسمی در بازارچه قائم با اهدای نشان طوبی زرین تقدیر به عمل آمد.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.