جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴

همراه با فجر سی و ششم/۸

«سوء تفاهم» برای «مصادره» «دارکوب»!/نگاهی به فیلم های هشتمین روز سی و ششمین جشنواره فجر در سینمای رسانه ها

سوء تفاهم ، مصادره، دارکوب

سینماپرس: جمعه ۲۰ بهمن ماه هشتمین روز نمایش آثار جشنواره سی و ششم در سینمای رسانه ها است؛ در این روز فیلم سینمایی «مصادره» ساخته مهران احمدی در سانس ۱۴، فیلم سینمایی «سوء تفاهم» ساخته احمدرضا معتمدی در سانس ۱۷ و فیلم سینمایی «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی در سانس ۲۰ برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درخواهند آمد.

«مصادره» اولین ساخته سینمایی مهران احمدی در اولین سانس و هشتمین روز از نمایش فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت اکران می شود؛ مهران احمدی که پیش از این به عنوان بازیگر در سینما و تلویزیون فعالیت داشت مانند بسیاری دیگر از بازیگران که طی سال های اخیر هوای فیلمسازی آن ها را به سمت ساخت فیلم کشاند تصمیم گرفته تا با ساخت فیلمی در این وادی هم خود را محک بزند و اینک باید منتظر ماند و دید که آیا احمدی در این حوزه موفق عمل خواهد کرد یا خیر؟

رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی و مهران احمدی به همراه بازیگران کودک امیر صدرا حقانی و هارمیک سوقومونیان در فیلم کمدی «مصادره» ایفای نقش می‌کنند.

پیش بینی می شود این فیلم که از معدود آثار سینمای کمدی در این دوره از جشنواره محسوب می شود به دلیل ژانر و حضور بازیگر محبوبی همچون رضا عطاران به خصوص در سینماهای مردمی به توفیق برسد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «ایران خیلی بزرگه ولی ما هم خیلی بدشانسیم…»

عوامل فیلم سینمایی «مصادره» عبارتند از:کارگردان:مهران احمدی، نویسنده:علی فرقانی، مدیر فیلمبرداری:مسعود سلامی، طراح صحنه و لباس:اصغر نژاد ایمانی، طراح گریم:نوید فرح مرزی، مدیرصدابرداری:عباس رستگارپور، جلوه های ویژه کامپیوتری:فرید ناظر فصیحی، دستیاراول کارگردان و برنامه ریز:روزبه سجادی حسینی، منشی صحنه:فائزه گرکانی، جلوه های ویژه میدانی:آرش آقابیک، مدیر تدارکات:امیر یمینی، مدیر تبلیغات:حامد بارئی طبری، عکاس:طاها آبیار، مستند پشت صحنه:رضا رشیدی فر، طراح لوگو:محمد روح الامین، مدیر تولید:بهزاد هاشمی، مشاورکارگردان:نرگس آبیار، سرمایه گذار:سیدمحمد امامی، جانشین تهیه کننده:سجاد پهلوان زاده، تهیه کننده:محمدحسین قاسمی.

***************************

«سوء تفاهم» هفتمین ساخته سینمایی احمدرضا معتمدی در دومین سانس و هشتمین روز از نمایش فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت اکران می شود؛ معتمدی با فیلم سینمایی «سوء تفاهم» تلاش کرده سراغ یک مفهوم مبتلابه در جامعه امروز برود. به گفته او نقطه کانونی این فیلم سینمایی، مفهوم «فرا واقعیت» است که جامعه شناسان، در تحلیل جامعه رسانه زده امروز استفاده می کنند. معتمدی تلاش کرده این مفهوم را در قالب یک داستان جنایی و با تعلیق های متعدد برای مخاطب به تصویر بکشد تا هم از جهت سینمایی و هم از لحاظ مفهومی فیلمی اثر گذار و مخاطب پسند شود.

این کارگردان سینما آغاز شکل گیری فیلنامه «سوء تفاهم» را به مطالعه کتاب یکی از جامعه شناسان پست مدرن مرتبط می داند و می گوید: جرقه فیلمنامه سوء تفاهم از مطالعه کتاب «در جستجوی نشانه ها» ژان بودریار که هم یک عکاس است، هم جامعه شناس و هم فیلسوف در ذهن من زده شد.

احمدرضا معتمدی در توضیح داستان فیلم سینمایی سوء تفاهم می گوید: قصه فیلم سوء تفاهم ماجرای یک گروگان گیری است که همه چیز در متن واقعیت پیش می رود اما با گذشت زمان این شبهه پیش می آید که این حادثه بیشتر شبیه یک «سوء تفاهم» یا توهم است. و اما در متن توهم هنوز عناصری از واقعیت به چشم می آید. همزمان با گسترش این ابهام، ماجرای گروگان گیری نیز به پیش می رود.

اینکه «سوء تفاهم» تا چه میزان می تواند مورد توجه مخاطبان و منتقدان سینمای کشور واقع شود مسأله ای است که نمی توان چندان پیش بینی کرد چرا که از یک سو معتمدی پیش از این فیلم هایی داشته که به ذائقه مخاطبان و مردم خوش آمده اند و در نقطه مقابل برخی از آثارش هم با نظرات منفی مواجه شده اند. از سوی دیگر رقابت میان فیلمسازان در این دوره از جشنواره بسیار سنگین است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «سوء تفاهم» ماجرای یک گروگان گیری است که همه چیز در متن واقعیت پیش می رود اما با گذشت زمان این شبهه پیش می آید که این حادثه بیشتر شبیه یک «سوء تفاهم» یا توهم است. و اما در متن توهم هنوز عناصری از واقعیت به چشم می آید. همزمان با گسترش این ابهام، ماجرای گروگان گیری نیز به پیش می رود و ...

 کامبیز دیرباز، اکبر عبدی، پژمان جمشیدی، هانیه توسلی، مریلا زارعی و... بازیگران اصلی «سوء تفاهم» هستند.

***************************

«دارکوب» جدیدترین ساخته سینمایی بهروز شعیبی در سومین سانس و هشتمین روز از نمایش فیلم های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت اکران می شود؛ از آنجا که فیلم های پیشین این فیلمساز اغلب با نظرات مثبت مخاطبان، منتقدان و اهالی رسانه همراه بوده است پیش بینی می شود این اثر سینمایی نیز در این دوره از جشنواره مورد استقبال مخاطبان و منتقدان سینما قرار بگیرد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: هیچ چیز سخت تر از اون نیست که ببینی عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تو از دیدنش، از شنیدن صداش لذت می بری اما اون درها رو بسته و تنهایی رو جای تو انتخاب کرده… هیچ چیز سخت تر از اون نیست که ببینی تنها شدی. عزیزانت رو می بینی و دوستشون داری ولی همه تو رو انکار می کنن. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی. تنهایی باتلاقه…

«دارکوب» از کستنیگ بسیار خوب و وسوسه کننده ای نیز برخوردار است؛ مهناز افشار، امین حیایی، جمشید هاشم پور، سارا بهرامی، هادی حجازی فر و... در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

سایر عوامل این اثر سینمایی عبارتند از: نویسنده: حسین تراب‌نژاد و آزیتا ایرایی بر اساس طرحی از بهروز شعیبی، کارگردان: بهروز شعیبی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، صدابردار: کامران کیان ارثی، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، طراح گریم: فاطمه کمالی و زهرا کمالی، بازیگردان: علی صلاحی، دستیار اول کارگردان: صالح غربی جوان، مدیر برنامه‌ریزی: امیر سلیمانی، مدیر تدارکات: امیر اسکندری، جانشین تهیه: فیاض هوشیار پارسیان، دستیار تهیه: محسن خواجه افضلی، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، عکاس: مریم تخت‌کشیان، مدیر تولید: کامران حجازی و تهیه‌کننده: سیدمحمود رضوی. محصول موسسه سینمایی سیمای مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.