سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹

کوچک سازی کمپانی لوک بسون در پی شکست تجاری والرین

لوک بسون

سینماپرس: به دنبال شکست تجاری فیلم سینمایی«والرین و شهر هزار سیاره»، کمپانی لوک بسون(Luc Besson)، کارگردان این فیلم، اقدام به تعدیل نیرو برای تأمین مخارج خود کرده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، کمپانی «یوروپاکورپ» (EuropaCorp) مستقر در پاریس قصد دارد ۲۲ کارمند خود را اخراج کند تا بتواند پس از شکست بزرگ فیلم «والرین و شهر هزار سیاره» (Valerian and the City of a Thousand Planets) از پس فعالیت‌های تجاری خود برآید.

روز دوشنبه این کمپانی با انتشار بیانیه کوچکی این خبر را اعلام کرد و گفت قصد دارد شمار کارمندانش را از ۷۹ تن به ۵۷ نفر برساند تا بتواند بیشتر بر فعالیت‌های تجاری خود تمرکز کند.

این کمپانی در ماه دسامبر ۸۳ میلیون دلار ضرر کرد و این پس از آن بود که سال ۲۰۱۶ نیز از نظر مالی با ضرری ۱۳۵ میلیون دلاری برای این کمپانی همراه بود.

بسون از سال‌ها پیش قصد ساخت «والرین و شهر هزار سیاره» را داشت اما این فیلم علمی-تخیلی که ۲۰۰ میلیون هزینه برد در سراسر دنیا تنها فروشی ۲۲۵ میلیون دلاری را ثبت کرد. حتی فرانسوی‌ها برای تماشای این فیلم تنها ۳۶ میلیون یورو پرداخت کردند.

این ضرر شوک بزرگی به کمپانی وارد کرد و ادوارد دی وسینی معاون مدیرعامل در ماه نوامبر از آن خارج شد. اول ژانویه نیز مارک شموگر مدیرعامل کمپانی این مجموعه را ترک کرد.

کمپانی بسون قصد دارد دوباره بر ساخت فیلم‌های اکشن تمرکز کند. این کمپانی فیلم‌هایی چون «ربوده شده» و «لوسی» را در کارنامه دارد و قصد دارد چهار یا پنج عنوان فیلم در همین سبک در سال تولید کند. این رقم بسیار کمتر از رقم ۱۲ فیلم در سال است که سال ۲۰۱۴ در برنامه کمپانی اعلام شده بود.

این کمپانی البته در ماه نوامبر با فروش ۱۳ میلیون دلاری برنامه فرانسوی-انگلیسی زبان تلویزیونی خود موفقیت قابل توجهی کسب کرد و اعلام شده فیلمی با عنوان «بازرس فرانسوی» با بازی ژان دوژاردن بازیگر برنده جایزه اسکار برای شبکه ای‌بی‌سی می‌سازد.

با این حال گفته شده کمپانی بسون که سال ۱۹۹۹ تاسیس شده قصد دارد تا ۸۰ درصد سهام بخش تلویزیونی خود را به کمپانی «مدیاوان» بفروشد تا بتواند بخشی از ضررهایش را جبران کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.