سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

زرین دست در گفتگو با سینماپرس:

برخورد «سلیقه» ای با سینماگران و فیلم ها در جشنواره فجر نیاز به بازنگری دارد/ این جشنواره یادگار انقلاب است و سینما به متجلی شدن آن نیازمند است

همراه با برگزیدگان دوره های مختلف جشنواره فیلم فجر/۷

علیرضا زرین دست در جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره گزارش یک نگرانی

سینماپرس: علیرضا زرین دست فیلمبردار پیشکسوت سینمای کشور و برنده ۳ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر همزمان با برگزاری جشنواره ۳۶ ام فیلم فجر گفت: برخورد «سلیقه» ای با سینماگران و فیلم ها در جشنواره فجر نیاز به بازنگری دارد و اگر بتوان نگاه تخصصی را به جای سلیقه در جشنواره حاکم کرد آن زمان می توان به آینده این رویداد مهم سینمای کشور بسیار امید داشت.

مدیر فیلمبرداری فیلم سینمایی «کفش هایم کو؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: البته مبحث سلیقه در همه جشنواره های دنیا دخیل است و نمی توان آن را تنها معطوف به جشنواره فیلم فجر کرد؛ ما حتی در جشنواره های معتبر و مشهوری نظیر «کن» و «برلین» و... نیز شاهد انتخاب ها و داوری های سلیقه ای هستیم. اما از آنجا که جشنواره فیلم فجر تنها رویداد مهم سینمایی کشور است مسئولان و سیاست گذاران باید به تعریف جدیدی برسند و با برنامه ریزی های نوین سعی بر آن داشته باشند تا برخوردهای سلیقه با سینماگران و فیلم های شان را در این جشنواره به پایین ترین سطح ممکن برسانند.

وی ادامه داد: این جشنواره یادگار انقلاب است و سینما به متجلی شدن آن نیازمند است؛ جشنواره فیلم فجر از بدو شکل گرفتنش تأثیر مستقیم و سازنده ای برای سینما داشت چرا که بالاترین شوق و انگیزه را در سینماگران ایجاد می کرد تا بتوانند همه ساله در ایام دهه فجر کنار یکدیگر به رقابت بپردازند و فیلم های یکدیگر را مورد ارزیابی و آنالیز قرار دهند. این جشنواره باعث تازه شدن روحیه سینماگران می شد و حداقل برای بنده همیشه سرشار از شوق و انگیزه فراوان بود.

برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری برای فیلم «پری» و دارنده سیمرغ بلورین جایزه هیأت داوران از بیست و ششمین جشنواره فیلم فجر برای یک عمر دستاورد فنی و هنری در سینمای کشور تأکید کرد: امیدوارم یکایک مسئولان سینمای کشور و سینماگران جشنواره فیلم فجر را با اتحاد، وفاق و همدلی حفظ کنند. قطعاً اگر دامنه اختلافات در سینمای کشور کمتر شود و مشکلات عدیده سینما و سینماگران به دست مدیران سینمایی برطرف شود ما می توانیم آینده بهتری را برای جشنواره فیلم فجر متصور باشیم.

زرین دست در خاتمه این گفتگو افزود: امیدوارم مسئولان برگزارکننده جشنواره فیلم فجر به کیفیت این رویداد سینمایی توجه جدی کنند؛ توصیه های متعدد از این و آن را نپذیرند و بر اساس عقلانیت و شفاف سازی گام برداند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.