سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

همراه با برگزیدگان دوره های پیشین جشنواره فیلم فجر/۲

ولدبیگی: از زمانی که کسالت پیدا کردم و خانه نشین شدم همه مدیران و سینماگران فراموشم کردند/ جشنواره فجر حال و هوای خوب گذشته را ندارد!

مسعود ولدبیگی گیریمور

سینماپرس: مسعود ولدبیگی چهره پرداز پیشکسوت سینمای ایران و برنده ۳ سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر همزمان با برگزاری جشنواره ۳۶ ام فیلم فجر گفت: پس از اتمام کارم در سریال «مختارنامه» دچار کمی مشکل جسمانی شدم و از فضای کار دور بودم و همین باعث شد تا از زمانی که کسالت پیدا کردم و خانه نشین شدم همه مدیران و سینماگران فراموشم کنند و این اتفاق برای من مشکلات روحی زیادی نیز به همراه داشته است.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «قرمز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه نه تنها بنده که بسیاری از هنرمندان پیشکسوت سینمای ایران که افتخار و ستون ها و وزنه های اصلی هنرهفتم محسوب می شوند مدت ها است خانه نشین شده اند و مسئولان حتی در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر که سال نوی سینمای کشور محسوب می شود نیز یادی از آن ها نمی کنند و این پیشکسوتان با حسرت به مرور روزهای گذشته شان می پردازند.

این سینماگر ادامه داد: به جز انجمن چهره پردازان که لطف داشتند و چندی پیش مراسم بزرگداشتی برای بنده گرفتند و همچنان به یادم بودند دیگران به طورکل فراموشم کرده اند و این برای بنده که همچنان عاشقانه سینما را دوست دارم بسیار تلخ و دردآور است.

ولدبیگی در بخش دیگری از این گفتگو یادآور شد: گرفتن جایزه در جشنواره فیلم فجر و دیده شدن فعالیت هایم توسط اهالی سینما و داوران سینما در جشنواره فیلم فجر همیشه مرا تشویق می کرد تا در کارم متعهدانه تر از قبل عمل نمایم و به نوعی مرا به رقابت با خودم واداشته بود و می خواستم که همواره بهتر از گذشته در فیلم های سینمایی ایران حضور داشته باشم که خوشبختانه همچنان هم شد و امروز وقتی به کارنامه کاریم نگاه میندازم هیچ ایرادی در آن نمی بینم.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: اما متأسفانه این روزها برای دست اندرکاران سینمای ایران کیفیت معنا ندارد و همه تنها به کمیت می اندیشند و از همین رو جایی برای امثال من در این سینما نیست چون جوان ترهایی در سینما حضور دارند که با دستمزدهای پایین حاضر به فعالیت در سینما هستند و از همین رو تهیه کننده ها نیز به دنبال آن ها می روند و ما بیکار و خانه نشین شده ایم.

طراح چهره پردازی فیلم سینمایی «جعفر خان از فرنگ برگشته» افزود: این روزها به روزهای درخشان سینما می اندیشم و مرتباً افسوس می خوردم که چرا روزهای خوب سینمای ایران از بین رفته اند و دیگر هیچ چیز از جمله جشنواره فیلم فجر حال و هوای روزهای خوب گذشته را ندارد.

ولدبیگی در خاتمه این گفتگو گفت: متأسفانه احترام و توجه به پیشکسوتان هنر از بین رفته است چرا که افرادی که این روزها مشغول به کار هستند اندک شناختی روی اهالی حرفه ای و پیشکسوت سینمای کشور ندارند و همه این ها دردهایی است که در سینه ما وجود دارد و ما را به شدت پریشان و ناراحت می کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.