دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

تقدیر موسسه فیلم آمریکا از برگزیدگان خود

جشن سالانه موسسه فیلم آمریکا

سینماپرس: موسسه فیلم آمریکا (American Film Institute) شامگاه جمعه طی مراسمی از برگزیدگان خود در دو حوزه سینما و تلویزیون تقدیر نمود.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، به سنت هر سال و یکی دو روز پیش از برگزاری مراسم گلدن گلوب، موسسه فیلم آمریکا در مراسمی که جمعه شب به وقت محلی آمریکا برگزار شد از برندگان سال خود تجلیل کرد.

این مراسم که هفدهمین دوره خود را برگزار کرد از فیلم‌های «مریض بزرگ»، «مرا با نامت صدا کن»، «دانکرک»، «پروژه فلوریدا»، «برو بیرون»، «لیدی برد»، «پست»، «شکل آب»، «سه بیلبورد بیرون ابینگ، میزوری» و «زن شگفت انگیز» تجلیل کرد و همانطور که پیشتر اعلام کرده بود ۱۰ برنامه تلویزیونی امسال نیز شامل «دروغ‌های بزرگ کوچک»، «تاج»، «دشمنی: بت و جوآن»، «بازی تاج و تخت»، «جای خوب»، «قصه‌های خدمتکار»، «ناایمن»، «استاد هیچ‌چیز»، «چیزهای عجیب ۲» و «این ماییم» تجلیل شدند.

این مراسم با حضور چهره‌های بزرگ سینمای آمریکا برگزار شد و پتی جنکینز کارگردان «زن شگفت‌انگیز» و گل گدوت بازیگر اصلی این فیلم، استیون اسپیلبرگ کارگردان «پست» و تام هنکس بازیگر اصلی فیلم، کریستوفر نولان سازنده «دانکرک»، گیلرمو دل تورو کارگردان «شکل آب» و سالی هاوکینز بازیگر نقش اصلی این فیلم، تیموتی شالامه بازیگر فیلم «مرا با نامت صدا کن» و آرمی هامر بازیگر نقش مکمل این فیلم، گرتا گرویگ نویسنده و کارگردان «لیدی برد» و شیرسا رونان بازیگر اصلی فیلم و لوری متکالف بازیگر نقش مکمل آن تنها شماری از چهره‌های برگزیده این مراسم بودند.

شماری از قدرت‌های بزرگ پشت پرده شامل تد ساراندوس رییس نتفلیکس، ران مه‌یر و دونا لنگلی روسای یونیورسال، مایکل بارکر و تام برنارد از سونی کلاسیکز و دیوید فنکل از ای‌۲۴ از دیگر چهره‌های این مراسم بودند.

در این برنامه شماری از فیلم‌های قدیمی از جمله «بانی و کلاید» محصول ۱۹۶۷، «آنی هال» محصول ۱۹۷۷، «دیوانه» محصول ۱۹۸۷، «تایتانیک» محصول ۱۹۹۷ و «مد من» محصول ۲۰۰۷ تجلیل شدند و در قالب کلیپی از آن‌ها یاد شد.

همچنین در قالب کلیپی از ۱۰ فیلم و ۱۰ برنامه تلویزیونی برتر سال ۲۰۱۷ نیز تجلیل شد. این در حالی بود که انستیتو فیلم آمریکا به تازگی ۵۰ سالگی‌اش را جشن گرفته است.

امسال گروه داوری انستیتو فیلم آمریکا که ۲ گروه جدا برای ۲ بخش سینما و تلویزیون دارد به مدیریت تام پولاک در بخش فیلم و ریچارد فرانک برای تلویزیون بهترین‌ها را انتخاب کردند.

موسسه فیلم آمریکا همچنین جایزه ویژه خود را به «جنگ ویتنام»  کن برنز اهدا ‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.