یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲

اختتامیه فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند برگزار شد / معرفی برگزیدگان

فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند

سینماپرس: مدیر شبکه مستند بیان اینکه این جشنواره ۱۵ میلیون نفر مخاطب داشته است، گفت: این میزان مخاطب حاکی از رشد سرمایه‌گذاری در حوزه سینمای مستند است. سینمای مستند رشد قابل توجهی داشته است و اگر از سینمای داستانی جلوتر نباشد عقب تر هم نیست.

به گزارش سینماپرس، مراسم اختتامیه فصل سوم جشنواره تلویزیونی مستند بعد از ظهر امروز یکشنبه ١٧ دی ماه با حضور سلیم غفوری مدیر شبکه مستند، داوران و برگزیدگان این دوره از جشنواره در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.  

در این مراسم سلیم غفوری مدیر شبکه مستند گفت: جشنواره مستند، جشنواره‌ای است که مخاطبانش همه مردم ایران هستند و اکرانش به جای سالن‌های سینما در منازل مردم پخش می‌شود. نخستین جشنواره مستند تلویزیونی توانست اکران آثار مستند را به منازل مخاطبان بیاورد، جشنواره‌ای که مخاطبانش مردم هستند و آنها توانستند آثار را در خانه مشاهده کنند.  

وی با بیان اینکه این جشنواره ۱۵ میلیون نفر مخاطب داشته است، گفت : این میزان مخاطب حاکی از رشد سرمایه‌گذاری در حوزه سینمای مستند است. سینمای مستند رشد قابل توجهی داشته و اگر از سینمای داستانی جلوتر نباشد عقب تر هم نیست.  

غفوری توضیح داد : در سینمای مستند مسائل و دغدغه‌های جامعه و موضوعات اجتماعی مطرح می‌شود. نگاه مخاطبان نسبت به سال‌های گذشته به سینمای مستند تغییر کرده است و بخش مهمی از سبد توجه مردم را مستند تشکیل می‌دهد.

مدیر شبکه مستند با تاکید بر اینکه میزان مخاطبان تلویزیونی سینمای مستند هم در سال‌های اخیر رشد جدی داشته است، گفت: از همه مخاطبان سینمای مستند تشکر می‌کنم که موجب رشد و اعتلای سینمای مستند و البته توجه بیشتر به مستند در تلویزیون شدند.

در ادامه مراسم برگزیدگن بخش‌های مختلف جشنواره معرفی شدند.

در بخش مستند کوتاه مردمی مستند «ده، چهار و نیم، سه و نیم» به کارگردانی مهدی حیدری برگزیده شد که جوایز و تندیس جشنواره توسط حجت‌الاسلام کمیل نظافتی به وی اهدا شد.  

در بخش مستند نیمه بلند مردمی مستند «خدیجه نیزن و رمه‌هایش» به کارگردانی امیر شکرگذارناوی برگزیده شد که دیپلم افتخار و تندیس جشنواره توسط مریم محسنی از شرکت ‌کنندگان جشنواره شبکه مستند اهدا شد.

در بخش مستند بلند مردمی مستند «اشترانکوه» به کارگردانی بهمن ابراهیمی برگزیده شد و دیپلم افتخر و جوایز نقدی ۱۰ میلیونی و غیرنقدی آن توسط رحیم ناظران از منتقدین جشنواره به وی اهدا شد.

در ادامه مستند از سالها تلاش اصغر بختیاری بعنوان مدیر تولید آثار شهید آوینی و مستندساز مجموعه‌های ارزشی با اهدای لوح تقدیر توسط سلیم غفوری تقدیر شد.

در بخش مستند کوتاه اثر «سارو» به کارگردانی محمد عبداللهی برگزیده شد و لوح تندیس به همراه جایزه نقدی ۳ میلیونی توسط مهدی مطهر مستندساز و داور این جشنواره اهدا شد.

در بخش نیمه بلند مستند «دغدغه‌های یک زوج کهنسال» به کارگردانی محسن علیدادی برگزیده جشنواره شد که دیپلم افتخار و تندیس جشنواره به همراه مبلغ ۵ میلیون تومان توسط روبرت صافاریان اهدا شد.

در بخش بلند هم هیات داوران ضمن تقدیر از مستند «بغض هامون» به کارگردانی محسن شیرزایی تندیس جشنواره به همراه ۱۰ میلیون تومان هدیه نقدی به مستند «آزادی» به کارگردانی رضا فرهمند و کمیل سهیلی تعلق گرفت.

مراسم اختتامیه فصل سوم جشنواره تلویزونی مستند با پخش مستند «داغ سرکش» با محوریت زلزله مردم کرمانشاه به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.