شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

سینماگران؛ بحران اقتصادی و سوء استفاده دشمن/۲

بوبانی: سینماگران هم مانند مردم از وضعیت بی ثبات اقتصادی، فشار زندگی و فقر رنج می برند/ نباید به فرصت طلبان اجازه داد از آب گل آلود ماهی بگیرند!

مریم بوبانی

سینماپرس: مریم بوبانی بازیگر سینما و تلویزیون در ارتباط با اتفاقات اخیر که در پی بی تدبیری مسئولان دولت منجر به برخی درگیری ها و سوء استفاده دشمنان نظام شد گفت: سینماگران هم همانند خیل عظیم مردم نسبت به وضعیت بی ثبات اقتصادی، فشار زندگی و فقر معترض و در رنجند چرا که بحران معیشتی متعلق به همه اقشار جامعه است و متأسفانه به دلیل بی تدبیری مسئولان این بحران به همه جامعه تسری پیدا کرده است.

بازیگر فیلم سینمایی «جامه دران» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: شاید در جامعه و در سینما تعداد معدودی افراد باشند که مشکلات شدید اقتصادی خللی در زندگی شان وارد نکرده است اما به طور کل این بحران عموم مردم را با خود درگیر کرده و دلیل آن هم این است که شیوه های درستی برای وضعیت اقتصادی کشور از سوی دست اندرکاران و مسئولان اعمال نشده است.

وی ادامه داد: بنده شخصاً متأسفم که طی سال های اخیر بسیاری از همکاران مان مرتباً بیکار بوده اند. همکارانی که اغلب شان اجاره نشین هستند و حتی نمی توانند کرایه خانه های شان را بپردازند. این اتفاق بسیار دردآور است که اهالی فرهنگ و هنر یک کشور این چنین دچار مشکل اقتصادی شوند و کسی هم دردی از آن ها درمان نکند.

این سینماگر در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این سوأل که چطور می توان جلوی سوء استفاده دشمنان از اعتراضات و مطالبات برحق مردمی را گرفت اظهار داشت: قطعاً فرصت طلبان تعدادشان نسبت به توده های عظیم مردمی که تنها پیگیر مطالبات برحق شان هستند و نسبت به عملکرد مسئولان معترضند بسیار کمتر است و اصلاً به حساب نمی آیند. این اتفاق درایت افرادی که در رأس امور کشور قرار دارند را می طلبد که این قبیل فرصت طلبان را شناسایی کنند و نگذارند که آن ها مانعی برای استمرار مطالبات مردمی شوند.

بوبانی خاطرنشان کرد: نباید به فرصت طلبان اجازه داد از آب گل آلود ماهی بگیرند؛ این مسئولان هستند که باید قائله آن ها را جمع کنند اما در عوض به آحاد افراد جامعه اجازه بدهند که پیگیر مطالبات برحق شان از مسئولان باشند. ما نباید چشمان مان را بر روی مشکلات شدید اقتصادی که به بالاترین حد خود رسیده است ببندیم. در هر صورت بنده معتقدم این وضعیت نه به نفع مردم است و نه حاکمیت؛ ما نباید رو در روی یکدیگر قرار بگیریم اما مسئولان باید بدانند که مردم و به خصوص نسل جوان جامعه که از فقر و بیکاری خسته شده اند کار و شغل و آزادی و امنیت و رفاه می خواهند و این وظیفه مسئولان کشوری است که با دوری از شعارهای شان کمی عمل گرا باشند و به مطالبات مردم پاسخ بگویند.

بازیگر فیلم سینمایی «خاک آشنا» در خاتمه این گفتگو افزود: مردم کشور ما لایق بهترین ها هستند و این وظیفه مسئولان است که بهترین ها را برای این مردم فراهم کنند و نگذارند فرصت طلبی برخی آشوب طلبان مانع از اجابت درخواست های مردمی شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.