سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

امیر توسلی در فجر ۳۶ با «مصادره» ارزیابی می‌شود

امیر توسلی

سینماپرس: امیر توسلی در جشنواره فیلم فجر امسال با اولین ساخته مهران احمدی مورد ارزیابی هیات داوران قرار خواهد گرفت.

به گزارش سینماپرس، آهنگساز فیلم هایی چون «نهنگ عنبر »، «گشت ۲»، «دایره زنگی»، «رسوایی ۲»، «کافه ستاره» و … که بارها با فیلم های متعددی در جشنواره فجر حضور داشته است امسال در سی و ششمین دوره از برگزاری این رویداد مهم سینمایی با ساخت موسیقی فیلم سینمایی «مصادره» در بخش مسابقه اصلی کارش توسط هیات داوران ارزیابی می شود.

فیلم سینمایی «مصادره» اولین ساخته مهران احمدی با بازی رضا عطاران و هومن سیدی است که به عنوان تنها فیلم کمدی در بخش «سودای سیمرغ» سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. مهران احمدی، بازیگر سینما در اولین تجربه کارگردانی خود، سراغ ساخت یک فیلم کمدی رفته و علاوه بر بهره مندی از بازیگران محبوب و نام آشنای در موسیقی نیز برای توسلی تجربه ای متفاوت را رقم زده است.

این آهنگساز که در حال حاضر فصل سوم سریال «شهرزاد» را برای شبکه نمایش خانگی کار می کند قصد دارد بعد از فراغت از فعالیت های فعلی دوستداران خود را به یک اجرای زنده از مجموعه ساخته هایش دعوت کند.

امیر توسلی اولین بار برای سریال تلویزیونی «خانواده آقای رضایت» به کارگردانی حمید امجد آهنگسازی حرفه ای انجام داد و بعدها در دهه هفتاد گروه موسیقی «پژواک» را به عنوان نخستین گروه موسیقی راک بعد از انقلاب تشکیل داد.  او در سال‌های ابتدایی دهه هشتاد به سمت ساخت موسیقی فیلم روی آورد و برای فیلم «مکس» و «کافه‌ستاره» به کارگردانی سامان مقدم موسیقی نوشت و سپس برای همین کارگردان در سریال «شمس‌العماره» موسیقی فیلم ساخت.

او از سال ۸۸ به دعوت داوود میرباقری ساخت موسیقی برای سریال «مختارنامه» را با سه ارکستر «پارسه»، «ارکستر کوبه‌ای نایریکا» و «گروه کر فیلارمونیک تهران» آغاز کرد و از آن پس نیز به فعالیت های دیگر خود در عرصه موسیقی ادامه داد.

*سوره سینما

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.