سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

پولسازترین بازیگر جهان در سال ۲۰۱۷

ون دیزل

سینماپرس: نشریه معتبر فروبس(Forbes) ون دیزل(Vin Diesel) هنرپیشه، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس ۵۰ ساله امریکایی را به عنوان پولسازترین بازیگر سال معرفی کرد. پیشتر این لقب در اختیار دواین جانسون رقیب و همکار ون دیزل در مجموعه سینمایی «سریع و خشمگین» بود.

به گزارش سینماپرس، طبق اعلام مجله اقتصادی فوربس، با عبور فروش جهانی «سرنوشت خشمگین‌ها» از ۱.۲ میلیارد دلار در گیشه دنیا و همچنین افزوده شدن فروش آخرین فیلم این بازیگر اکشن تحت عنوان «تریپل ایکس: بازگشت زندر کیج»، کل فروش جهانی فیلم‌های این بازیگر در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۱.۶ میلیارد دلار رسید. به رغم فروش ضعیف «گارد ساحلی» در گیشه، باز هم مجموع فروش جهانی فیلم‌های ۲۰۱۷ دواین جانسون به بیش از ۱.۵ میلیارد دلار سید. نمایش جهانی «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» در آخرین روزهای پایانی سال ۲۰۱۷ به قرار گرفتن جانسون در رتبه دوم کمک شایانی کرد.

گل گدوت ستاره اسراییلی فیلم ابرقهرمانی «زن شگفت‌انگیز» که در اخیرا با «لیگ عدالت» روی پرده سینماها بود، در مجموع با ۱.۴ میلیارد دلار فروش جهانی فیلم‌هایش رتبه سوم فهرست بفروش‌ترین بازیگران سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص داد.

از سوی دیگر، بازیگران انگلیسی هم در فهرست سالانه فوربز حضور چشمگیری دارند، از جمله اما واتسون بازیگر محبوب مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» که بالاخره موفق شد خودش را از زیر سایه نقش هرمیون نجات بدهد و با ایفای نقش در بازسازی «دیو و دلبر» به عنوان محصول دیزنی و کسب ۱.۲ میلیارد دلار فروش جهانی، لقب یکی از بفروش‌ترین بازیگران سال ۲۰۱۷ را به خود اختصاص دهد.  

دیزی ریدلی هم با دو فیلم «جنگ ستارگان: آخرین جدای» و «مرگ در قطار سریع‌السیر شرق» توانست گوی سبقت را از جان بویگا رقیب و همکار انگلیسی‌اش برباید و با ۱.۰۸ میلیارد دلار رتبه ششم را به خودش اختصاص دهد.

«آخرین جدای» که در عرض دو هفته نخست اکران حدود ۸۰۰ میلیون دلار در گیشه سینماهای دنیا فروش کرده به بویگا کمک کرد با مجموع فروش فیلم‌های «دیترویت» و «سرکل»، در رتبه دهم قرار بگیرد.

تام هولاند با «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» و فروش جهانی ۸۸۸ میلیون دلار توانست هفتمین بازیگر بفروش ۲۰۱۷ لقب بگیرد.

جانی دپ، کریس پرت و کریس همزورث به ترتیب با کسب رتبه پنجم، هشتم و نهم موفق شدند به این فهرست ده نفره راه یابند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.