دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

در گفتگو با سینماپرس مطرح شد؛

انتقاد «نیرومند» از سکوت در قبال تعطیلی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/ وقتی فیلم تولیدی «انجمن» به نام «اوج» عرضه می شود!

انجمن دفاع مقدس-اوج-امپراطور جهنم

سینماپرس: محمدحسین نیرومند مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در پی اعلام خبری مبنی بر حضور فیلم «امپراطور جهنم» به عنوان محصول سازمان اوج در جشنواره فیلم فجر گفت: مهم تر از این موضوع که فیلم تولیدی انجمن به نام اوج عرضه شود، اتفاقی است که برای خود انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس روی داد و منجر به تعطیلی آن شد.

محمدحسین نیرومند مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در ارتباط با اخبار منتشره در زمینه انحلال این انجمن گفت: بنده فعلا بنا ندارم درباره اخبار مرتبط با تعطیلی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس صحبت کنم، فقط به این نکته اشاره می کنم که وقتی کلا انجمن در سازمان اوج حل شود نتیجه همان می شود که تولیدات انجمن نیز به نام اوج عرضه شود.

نیرومند در پاسخ به این سوأل که با وجود سوابق درخشان و ماندگار انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در طی چند دهه گذشته، این موضوع که فیلم تولیدی آن به نام مجموعه ای دیگر عرضه شود باعث نخواهد شد که زحمات دست اندرکاران و مسئولان و مدیران آن مجموعه نادیده گرفته شود اظهار داشت: به نظر من  مهم تر از این موضوع که فیلم تولیدی انجمن به نام اوج عرضه شود، اتفاقی است که برای خود انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس روی داد و منجر به تعطیلی آن شد. انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برند بسیار مهمی بود که به دلایل مختلف برخی مانع از ادامه فعالیتش شدند و کسی هم درباره این اتفاق مهم حرفی نمی زند!

پیش از این در رسانه ها خبر انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس منتشر شده بود که در پی اعتراضات گسترده سینماگران ارزشی به این تصمیم، احسان محمدحسنی مدیرعامل بنیاد روایت در مصاحبه ای با ادبیاتی عجیب، ضمن تایید تلویحی این خبر که انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس فعلی منحل و به گروه سینمایی روایت فتح تبدیل خواهد شد، اعلام کرد انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس منحل نمی شود.

اما روز گذشته در اخبار منتشر شده در رسانه ها فیلم «امپراطور جهنم» که جواز حضور در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر را کسب نموده و از تولیدات انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است به عنوان محصول سازمان اوج معرفی شد، خبری که به نحوی تایید کننده اخبار منتشر شده در زمینه تعطیلی این انجمن و حذف آن از عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری مقاومت و دفاع مقدس خواهد بود. موضوعی که قطعا مدیران فرهنگی مرتبط با این مجموعه، باید در زمینه آن پاسخگوی افکار عمومی سینماگران عرصه سینمای انقلاب و دفاع مقدس باشند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.