یکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

ردیابی فتنه ۸۸ در «خارج از دید»

مستند «خارج از دید»

سینماپرس: مجموعه مستند «خارج از دید» منشأ بسیاری از حوادث رخ داده در فتنه سال ۸۸ را معرفی می‌کند.

به گزارش سینماپرس، مهدی نقویان که سال گذشته با مستند «در برابر طوفان» به نمایش ناگفته‌هایی درباره رژیم پهلوی پرداخته بود، این بار نیز به یک مقطع مهم دیگر از تاریخ کشورمان پرداخته است. مستند «خارج از دید» به طور ریشه‌ای به همه زمینه‌ها و منشأهای تحرکات و اتفاقات فتنه ۸۸ می‌پردازد.


 یکی از ویژگی‌های این مستند، بررسی شباهت‌های فتنه ۸۸ با سایر کودتاهای آمریکایی علیه دولت‌های مستقل و ضدآمریکایی جهان است. مثل انتخاب رنگ به عنوان نماد کودتا علیه دولت قانونی و ملی که در فتنه نیز تکرار شد. این مستند حتی شخصیت‌های محوری فتنه را نیز به طور کامل معرفی می‌کند. به طوری که می‌توان دید مشارکت این چهره‌ها در فتنه، زمینه‌های مشترکی دارد.


یکی از ویژگی‌های مجموعه «خارج از دید» پخش تصاویری نادیده از حوادث سال ۸۸ است. تصاویری که قبلا در رسانه‌های دیگر پخش نشده بودند.


مهدی نقویان پیش از این در یک گفت وگو گفته بود که بخشی از تصاویر مجموعه «خارج از دید» شامل فیلم‌هایی است که توسط مردم در جریان آشوب‌های خیابانی ضبط شده بود.


این مستند که تاکنون پنج قسمت از آن پخش شده، طی ۱۰ قسمت تلاش کرده تا نگاهی جامع و نسبتا کامل را درباره فتنه سال ۸۸ ارائه دهد.


مجموعه مستند «خارج از دید» که در مرکز بسیج صدا و سیما تولید شده، هر روز ساعت ۱۹:۴۵ از شبکه سوم سیما و ۲۰:۳۰ از شبکه مستند به‌روی آنتن می‌رود.

* کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.