شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

انتقاد از مدیران نجومی‌خوار در بازگشایی یک تماشاخانه

تئاتر

سینماپرس: در مراسم بازگشایی یک تالار تئاتر، انتقاداتی به عملکرد دولت در حوزه فرهنگ و هنر وارد شد. همچنین نمایشی با موضوع فیش‌های نجومی در این تالار روی صحنه رفت.

به گزارش سینماپرس، آئین بازگشایی تماشاخانه «سرو» از مراکز زیر مجموعه بنیاد روایت فتح چهارشنبه شب با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر برگزار شد. تماشاخانه‌ای که به گفته امیر نصیربیگی، مدیر گروه هنرهای نمایشی روایت فتح، در راستای توسعه و تحقق عدالت فرهنگی و حمایت از گروه‌های هنری، فعالیت خود را از سر گرفته است.

احسان محمدحسنی، مدیرعامل روایت فتح نیز در این مراسم با ‌اشاره به وضع بودجه فرهنگی کشور در سال آینده اظهار کرد: در عرصه فرهنگی، سال سختی در پیش داریم و می‌دانیم در شرایط این چنینی اولویت دولت مردان، حوزه فرهنگ و هنر نیست و همواره اولویت در سنگ، سیمان، آهن و چوب بوده است و نه در روح و فکر مردم لذا سال آینده سال سختی است.

در این سال سخت برای فرهنگ و هنر، تلاش خواهیم کرد تا به بچه‌های این حوزه چندان سخت نگذرد و با تولید پشت تولید بتوانیم پرچم فرهنگ و هنر ناب انقلاب اسلامی را بالا ببریم و در مقابل پدران و مادران شهدا سرمان را بالا بگیریم.   وی همچنین تأکید کرد: لازم است تا تلاش کنیم و به موازات توسعه زیرساخت‌ها و سالن‌ها از تولیدات خوب نیز حمایت و پشتیبانی جدی کنیم.

مهدی شفیعی، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد نیز تماشاخانه سرو را یکی از مسیرهای رسیدن آثاری با مضامین انقلابی به جشنواره تئاتر فجر دانست.

در این مراسم همچنین از پوستر شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت رونمایی شد. پس از برگزاری این مراسم، نمایش «فیش‌آباد» به عنوان نخستین أثر در این تالار روی صحنه رفت. این نمایش به کارگردانی سیروس همتی به نقد مدیران نجومی‌خوار است و حال این مدیران را با صفا و خلوص رزمندگان در دوران دفاع مقدس مقایسه می‌کند.

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.