دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

جشنواره مردمی «عمار» و جریان‌سازی گفتمانی

علی فروغی اصل

سینماپرس: رییس بسیج صدا و سیما درباره جشنواره مردمی فیلم «عمار» گفت: «این جشنواره فیلم از مردم جامعه سرچشمه گرفته و زاییده یک نیاز ملی است. در حقیقت این رویداد فرهنگی و سینمایی تمام داشته‌های خود را در ارتباط و تعامل با مردم به دست آورده است.»

به گزارش سینماپرس، علی فروغی اصل رییس بسیج صدا و سیما که سال گذشته داوری هفتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» را هم برعهده داشته است درباره این جشنواره گفت: سال به سال شاهد افزایش رونق و ارسال آثار خوب و قوی به دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» هستیم، اما آن چیزی که برگزاری و تداوم این رویداد فرهنگی و سینمایی را لازم و ارزشمند می‌کند، جریان سازی گفتمان در حوزه تولید است.

وی افزود: فعالیت این جشنواره در حوزه جریان‌سازی گفتمانی در حوزه تولید، حتی از ساخت آثار نیز بااهمیت‌تر است زیرا این رویداد فرهنگی و سینمایی توجه فیلمسازانی را که صرفا به دنبال جشنواره های خارجی و گردهمایی های شبه روشنفکری بودند به سمت و سوی این جشنواره فیلم انقلابی کشانده است به همین خاطر هم شاهد تولد نسل جدیدی از هنرمندان ارزشی و انقلابی در سال های آینده خواهیم بود.

فروغی ادامه داد: موضوعات فراوان و خوبی برای تولید فیلم در قالب های مختلف برای این جشنواره وجود دارد، تنوعی که در موضوعات فیلم های جشنواره «عمار» وجود دارد یکی از ویژگی های خوب این رویداد فرهنگی و سینمایی است.

رییس بسیج صدا و سیما اظهار کرد: جشنواره «عمار» به صورت مستقیم، مسئولیتی در زمینه تولید و پرداختن به موضوعات مختلف در قالب فیلم و مستند ندارد، اما شاهد هستیم که موضوعات فراوان و خوبی در قالب برگزاری این جشنواره فیلم احیا شده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه امروزه فعالان فرهنگی و فیلمسازان ارزشی از پرداختن به موضوعاتی چون تاریخ معاصر به ویژه تاریخ دوران پهلوی غافل شده اند در حالی که این دوره، هزاران سوژه برای تولید فیم و مستند دارد.

فروغی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: این رویداد فرهنگی و سینمایی باید مردمی بودن و برخاستن از دل مردم را به عنوان امتیاز و ویژگی مهم خود حفظ کند و گرفتار این موضوع نشود که باید توجه خاص و ویژه ای به جریان ها و رویدادهای جاری جامعه داشته باشد. در این صورت، آرام آرام به بلوغ و بالندگی در برخورد با حوزه هنر و مردم دست پیدا می کند.

وی عنوان کرد: این جشنواره فیلم از مردم جامعه سرچشمه گرفته و زاییده یک نیاز ملی است. در حقیقت این رویداد فرهنگی و سینمایی تمام داشته‌های خود را در ارتباط و تعامل با مردم به دست آورده است.

فروغی اضافه کرد: جشنواره «عمار» نباید خود را در نقطه مقابل و یا به دنبال اصلاح سینمای ایران ببیند و در این مسیر حرکت کند بلکه این رویداد فرهنگی و سینمایی وظیفه دارد تا در راستای اهداف و آرمان های خود حرکت کند و جریانی را که برای آن ایجاد شده پیگیری کند. در حقیقت اگر اینگونه عمل کند نگاه ها را به سمت خود جلب می کند.

فروغی اصل بیان کرد: جشنواره مردمی فیلم «عمار» به توجه به اخلاص و همت اعضا و دست اندرکاران آن در سال های آینده به جشنواره تولیدات هنری و رسانه ای مستضعفان عالم تبدیل می شود.

رییس بسیج صدا و سیما در پایان تصریح کرد: جشنواره فیلم «عمار» زمانی که به این نقطه برسد به تحقق حکومت جهانی مستضعفان کمک می کند چراکه این رویداد فرهنگی و سینمایی توانایی لازم را دارد تا به بلندگویی برای صدای محرومان عالم در دنیا تبدیل شود.

هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم «عمار» همزمان با ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی»، ششم الی ۱۵ دی ماه در تهران و دیگر نقاط کشور برگزار می‌شود. همچنین علاقمندان برای دریافت و اکران فیلم‌های این جشنواره می‌توانند «ثبت نام» را به ۳۰۰۰۴۵۵۰ ارسال یا به AmmarFilm.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.