چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

کارگردان «شب کایت ها»:

هویت جشنواره فیلم فجر به نگاه انقلابی اش است و اعضای هیأت انتخاب باید به این نکته مهم و کلیدی توجه داشته باشند/ نباید فیلم های ارزشی نادیده انگاشته شوند

سینماگران و هیأت انتخاب جشنواره فجر/۴

حبیب الله بهمنی

سینماپرس: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما همزمان با فعالیت هیأت انتخاب سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گفت: هویت جشنواره فیلم فجر به نگاه انقلابی اش است و اعضای هیأت انتخاب باید به این نکته مهم و کلیدی توجه داشته باشند و از زاویه انقلاب اسلامی به فیلم ها نگاه کرده و آن ها را برای حضور در فجر انقلاب اسلامی انتخاب کنند.

کارگردان فیلم سینمایی «شب کایت ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اعضای هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر که یکی از جشنواره هایی است که برای یادبود پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران بر ضد نظام پلید و منحوس ستم شاهی برگزار می شود هرگز نباید فیلم ها را تنها از منظر ساختاری و تکنیکی مورد توجه قرار دهند و مضمون فیلم ها باید به شدت برایشان حائز اهمیت باشد.

وی ادامه داد: مضمون فیلم ها باید با موضوع هر جشنواره ای نسبیت و تطابق داشته باشد. جشنواره فیلم فجر با موضوع انقلاب شکوهمند اسلامی و دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی برگزار می شود و هدف اصلی آن ترویج آرمان های نظام و انقلاب اسلامی در سطح دنیا است و نباید با سهل انگاری و انتخاب فیلم های ناشایست، سیاه و تلخ کاری کرد که تصویری مخدوش از انقلاب اسلامی در جشنواره انقلابی فجر به جهانیان ارائه شود.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه متأسفانه طی سال های گذشته همواره ما شاهد آن بوده ایم که بسیاری از فیلم ها با مضامین ارزشی و انقلابی از جشنواره فجر کنار گذاشته شده اند خاطرنشان کرد: متأسفانه در آن سال ها افرادی برای انتخاب فیلم های جشنواره در نظر گرفته شده بودند که چندان نسبتی به نظام و انقلاب اسلامی نداشتند و یا مسئولان برگزارکننده جشنواره آن ها را برای انتخاب فیلم های ارزشی و انقلابی توجیه نکرده بودند وهمین مسأله باعث شده بود تا نسبت به انقلاب اسلامی و موضوعات ارزشی زیرمجموعه آن بی توجهی شدیدی را در جشنواره شاهد باشیم.

بهمنی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر نباید جا پای جشن خانه سینما و نادیده گرفتن فیلم های ارزشی بگذارد؛ در جشن خانه سینما است که مضامین دینی و ارزشی و انقلابی هیچ جایگاهی ندارد و بایکوت می شود. ما همواره شاهد آن بوده ایم سینماگران و فیلم های ارزشی بسیار مهم و سطح بالا هم در این جشن نادیده گرفته شده اند که به دلیل بیماری مزمن و غرض ورزی مسئولانی است که این جشن را برگزار می کنند و این نوع بیماری در جشنواره فیلم فجر که عنوان انقلاب شکوهمند اسلامی را با خود به یدک می کشد هرگز نباید دیده شود.

کارگردان فیلم سینمایی «سیب و سلما» تأکید کرد: اعضای هیأت انتخاب و هیأت داوری جشنواره فیلم فجر در تمامی دوره ها باید به مضمون آثار توجه کنند و آثاری که هویت انقلابی و اسلامی دارند را بیش از دیگر آثار مورد عنایت و توجه شان قرار دهند. متأسفانه عدم سیاست گذاری های لازم در سینمای کشور و ندانم کاری و اهمال کاری های شدید مدیران سینمایی و فرهنگی کشور و عدم حسن ظن آن ها نسبت به سینمای استراتژیک و انقلابی باعث شده تا جشنواره فیلم فجر که قرار بوده به عنوان جشنواره ای جریان ساز در سطح جهان شناخته شود طی سال های اخیر جریان سازی نداشته باشد.

این کارگردان سینما در خاتمه این گفتگو افزود: باندبازی ها و دیدگاه های سیاسی و جناحی نباید باعث شود که آثار ارزشی و مهم از دید اعضای هیأت انتخاب و داوری در جشنواره فیلم فجر دور بمانند. ما نیازمند یک تحول جدی و اساسی در روند برگزاری جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور هستیم و همه ما باید دست در دست هم دهیم تا این جشنواره به بهترین شکل ممکن و بدون اجحاف در حق فیلم های ارزشی و انقلابی برگزار شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.