یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵

علت ناکامی «برج تاریک» از زبان «استیون کینگ»

استیون کینگ

سینماپرس: استیون کینگ(Stephen Edwin King) نویسنده ۷۵ ساله امریکایی که بیشتر با آثار دلهره آور، فانتزی های علمی و ماورایی و ... شناخته می شود، در مصاحبه ای به بیان علت شکست تجاری فیلم سینمایی «برج تاریک»(The Dark Tower) که از آثار این نویسنده اقتباس شده بود، اشاره کرده است.

به گزارش سینماپرس، «برج تاریک» به کارگردانی نیکولای آرسل و با بازی‌های ادریس البا و متیو مک‌کانهی به‌شدت با واکنش منفی منتقدان و تماشاگران مواجه شد؛ به طوری که در «راتن تومیتوز» به امتیاز ۱۶ از ۱۰۰ رسید و در گیشه هم با وجود بودجه‌ی شصت میلیون دلاری‌اش فقط پنجاه میلیون دلار فروخت. کیت اِربِلند در «ایندی‌وایر» نقدی کاملاً منفی بر فیلم نوشت و آن را یک فاجعه تمام‌عیار نامید.

اما مشکل از کجا ناشی می‌شود؟ استیون کینگ در گفت‌وگوی تازه‌اش با «انترتینمنت ویکلی» به این سؤال پاسخ داده و به رویکرد اشتباه استودیو در تولید اشاره کرده است: «مشکل واقعی تا جایی که به من مربوط می‌شود و سر درمی‌آورم، این است که استودیو از همان ابتدا می‌خواست فیلمی با درجه نمایشی پی‌جی-سیزده بسازد تا تماشاگران بیش‌تری (از دوازده‌سیزده سال به بالا تا ۳۵ سال) بتوانند آن را در سالن‌های سینما ببینند. این خواسته‌ی ما بود… اما احساس می‌کنم به این شکل، فیلم بخش اعظمی از بی‌رحمی‌های جهان داستانی منبع اقتباسش را از دست داد؛ و به فیلمی بدل شد که وقتی تماشاگران به دیدنش رفتند برای‌شان تازگی نداشت. »

دلیل دیگری که کینگ برای ناکامی فیلم برمی‌شمارد این است که فیلم‌نامه اواسط مجموعه کتاب‌های او را برای آغاز داستانش برگزید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.