جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

دبیراجرایی جشنواره فیلم عمار:

برنامه‌های جنبی «عمار» را تقویت کرده‌ایم

سید رسول منفرد در نشست خبری ششمین جشنواره مردمی فیلم عمار

سینماپرس: سیدرسول منفرد ضمن بیان این مطلب که داوری چند بخش از این جشنواره آغاز شده است از جزییات دیگر این جشنواره سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، سیدرسول منفرد دبیر اجرایی هشتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»  درباره این رویداد فرهنگی گفت: مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» ۶ دی ماه در فرهنگسرای بهمن، اکران های مرکزی در سینما فلسطین و اختتامیه هم ۱۵ دی ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود.

وی افزود: یکی از اتفاقات خوب امسال این است که اکران های مرکزی جشنواره فیلم «عمار» همزمان با تهران در شهرهای مختلف کشور هم انجام می شود یعنی یک سینما به طور مرتب آثار را به نمایش می گذارد البته این موضوع جدا از اکران های مردمی است برای مثال در مشهد، تبریز، سرخس و شهرهای دیگر این آثار به نمایش گذاشته می شود.

منفرد درباره برنامه های جنبی این جشنواره توضیح داد: ما امسال مثل سال گذشته یک دوره کارگاه آموزشی برای فیلمسازان آماتور خواهیم داشت همچنین در کنار این موضوع، جلسات آموزشی ویژه فیلمسازان سینمای مستند در سطح حرفه ای و پیشرفته برگزار می شود. نکته دیگر این است که امسال برخی از کتب مرتبط با حوزه سینما در سینما فلسطین رونمایی می شود. امیدواریم امسال شاخه های مختلف هنر انقلاب مثل سرود، طنز و ... در سینما فلسطین نمود بیشتری داشته باشد از همین رو یک جلسه شب طنز انقلاب اسلامی در ایام جشنواره در این سینما برگزار می شود.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» با اشاره به آغاز داوری ها اظهار کرد: از ۲۹ آذرماه داوری بخش پوستر فیلم آغاز شده است و در روزهای بعدی جلسات داوری بخش های دیگر مثل تیزر، نماهنگ، رادیویی، نقد مقالات سینمایی و تلویزیون و بخش های دیگر انجام و در مراسم افتتاحیه جوایز این بخش ها داده می شود.

منفرد توضیح داد: نکته اصلی جشنواره، اکران های مردمی است از همین رو، هفته پیش تعداد ۱۵۰ اثر از فیلم های امسال و برخی از آثار دوره های قبلی را وارد شبکه اکران مردمی و به شهرستان ها ارسال کردیم. بر همین اساس در همین ایام ۲ فیلم مستند جزو پر اکران ترین آثار بوده اند، یکی «کارخانه جهان» که مستندی درباره فضای کسب و کار و فرهنگ کار در کشور چین است و دیگری مستندی با نام «با صبر زندگی» که موضوع مقاومتی دارد.

وی عنوان کرد: سال گذشته مستندی با نام «مادرانه» به کارگردانی ساسان فلاح فر جزو پر اکران ترین فیلم جشنواره «عمار» بود که این مستند درباره یکی از مدافعان حرم گردان فاطمیون با نام مهدی صابری بود که نشان از پتانسیل بالای آثار مستند دارد.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» در پایان بیان کرد: موضوع ویژه امسال جشنواره کار و کارگر ایرانی است که قرار است یک برنامه تلویزیونی هم با این موضوع روی آنتن برود. در همین راستا ما با مسئولان تلویزیون گفتگویی داشتیم و قرار بر این شد که آنتن و زمان مورد نیاز به ما بدهند ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است اما به محض اینکه این اتفاق بیفتد برنامه تلویزیونی با موضوع کار خواهیم داشت که از ظرفیت آثار ارسال شده در این برنامه استفاده می کنیم. همچنین پیش از این فراخوانی با نام «اولین درآمد» منتشر کردیم که از آنها هم در برنامه تلویزیونی استفاده می کنیم بر همین اساس تاکنون مصاحبه های خوبی به دست ما رسیده است.

*مهر

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.