چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

پروژه های تلویزیونی کمپانی اپل

اپل

سینماپرس: کمپانی اپل که بیشتر در حوزه ساخت انواع ابزارهای الکترونیک و تجهیزات کامپیوتری و گجت ها شهرت دارد، در سال ۲۰۱۷ دامنه فعالیت خود را به سمت تولید محصولات سرگرمی محور از جمله پروژه های تلویزیونی گسترش داده است.

به گزارش سینماپرس، تازه‌ترین پروژه تلویزیونی اپل برای رقابت در بازار جذاب استریم ویدئو، سریالی فضایی از رونالد دی‌.مور است. دی. مور مرد پشت صحنه سریال‌های موفقی چون «Outlander» و «ناوبر فضایی گالاکتیکا» است.

اپل ماه پیش نیز مالکیت برنامه‌ای تلویزیونی را به دست آورد که جنیفر آنیستون و ریس ویترسپون بازیگران آن هستند و داستان یک برنامه صبحگاهی را روایت می‌کند. پیش‌تر از آن نیز در ماه اکتبر ساخت بازسازی یکی از ساخته‌های دهه ۸۰ استیون اسپیلبرگ با عنوان «داستان‌های جذاب» را سفارش داده بود.

به طور قطع تا ساخت این برنامه‌ها و رسیدن آن به دست تماشاگران حداقل یکسال زمان نیاز است. هنوز هم مشخص نیست که اپل برای انتشار آن‌ها چه برنامه‌ای در سر دارد. اما اشتیاق اپل برای توسعه دادن این برنامه‌ها نشانی از رقابت سخت برای تولید محتوا و به دست گرفتن بازار استریم ویدئو است.

رقابت در بازار استریم ویدئو روز به روز داغ‌تر می‌شود. پنجشنبه گذشته دیزنی اعلام کرد که کمپانی فاکس قرن بیست و یک را برای توسعه برنامه استریم ویدئوی خود با صرف هزینه‌ای نجومی خواهد خرید. در حال حاضر پیشتاز این بازار نتفلیکس است که اعلام کرده است که ۸ میلیارد دلار در یک سال آینده صرف تولید محتوای تازه خواهد کرد.

اپل تا اینجای کار برنامه‌ای یک میلیارد دلاری برای تولید محتوای مخصوص به خود ارائه کرده است.

هنوز نام سریال تازه اپل که داستانی فضایی دارد اعلام نشده است. مور با بازسازی سریال «ناوبر فضایی گالکتیکا» و جلب نظر تماشاگران و منتقدان، توانایی‌هایی خود را در این عرصه ثابت کرده است. او علاوه بر این تجربه حضور در تیم تهیه سریال‌هایی چون «پیشتازان فضا» در کارنامه دارد.

رهبری واحد تلویزیونی اپل بر عهده جیمی ارلیشت و زک ون امبرگ است که از کمپانی سونی به اپل آمده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.