یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

آمار شرکت کنندگان داخلی و خارجی جشنواره تجسمی فجر

دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر

سینماپرس: با اعلام آمار مربوط به آثار پذیرفته شده در جشنواره تجسمی فجر مشخص شد، هنرمندان شهرهای تهران و اصفهان در میان شرکت کنندگان داخلی و هنرمندان کشورهای صربستان و پاکستان در بین شرکت کنندگان خارجی بیشترین آثار را به این جشنواره ارسال کرده اند.

به گزارش سینماپرس، در مجموع استان های تهران و اصفهان بیشترین هنرمندان متقاضی حضور در این دوره جشنواره تجسمی فجر را دارند.

تهران با ۱۰۱۴ هنرمند، اصفهان ۱۹۵ هنرمند، البرز ۱۷۷ هنرمند، خراسان رضوی ۱۷۳هنرمند و استان فارس و با ۱۲۱ هنرمند  بیشترین متقاضیان حضور در دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر هستند  و استان های ایلام و خراسان جنوبی با ۷ هنرمند و استان سیستان و بلوچستان با ۶ ثبت نام کننده، کمترین متقاضی رابرای جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر دارند.

همچنین، هنرمندان۵۳ کشور برای حضور در این رویداد بزرگ هنری، ثبت نام و آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند که کشور صربستان با ۲۲ هنرمند، پاکستان ۱۲ هنرمند، ترکیه ۱۱ هنرمند، افغاستان ۱۰ هنرمند، برزیل ۸هنرمند، روسیه ۸ هنرمند، اوکراین ۵ هنرمند، ایالات متحده آمریکا ۵ هنرمند، چین ۵ هنرمند و کشور ازبکستان با ۴ هنرمند بیشترین متقاضی دراین دوره را دارند.

لازم به ذکر است، انتخاب اولیه آثار از سوی شورای هنری دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر طبق فراخوان از ۲۲ الی ۳۰ آذرسال جاری، آغاز می شود.

دهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با هدف معرفی ایده های اصیل و آفرینش های تعاملی و خلاقانه هنری، با حمایت دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و به دبیرکلی "مجتبی آقایی" ۳بهمن الی ۴ اسفند سال جاری در تهران برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.