جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

محصول دیزنی - پیکسار به فروش ۴۰۰ میلیون دلاری رسید

 انیمیشن کوکو

سینماپرس: انیمیشن «کوکو» توانست به فروشی ۴۰۰ میلیون دلاری در سراسر جهان دست پیدا کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از اسکرین دیلی، انیمیشن «کوکو» که اوایل هفته به نامزدهای فهرست گلدن گلوب راه یافت و هم در بخش انیمیشن و هم در بخش ترانه اوریجینال نامزد شد، ۱۲ دسامبر فروش اش را از مرز ۴۰۰ میلیون دلار عبور داد و به رقم فروش ۴۰۱.۶ میلیون دلار در بازار جهانی دست یافت. از این میان ۲۶۳ میلیون دلار در بازار بین‌المللی و ۱۳۸.۶ میلیون دلار در بازار آمریکا کسب شده است.

«کوکو» ۱۳۳ میلیون دلار در چین فروخته است و این سرزمینی است که انیمیشن‌های پیکسار به طور سنتی در آنجا خیلی موفق ظاهر نمی‌شوند. این فیلم در مکزیک ۵۶.۸ میلیون دلار فروخت تا بالاترین فروش فیلم خارجی را در این منطقه رقم بزند.

فرانسه برای تماشای این فیلم تاکنون ۱۱.۵ میلیون دلار، اسپانیا ۹.۱ میلیون دلار، روسیه ۸.۱ میلیون دلار، آلمان ۴ میلیون دلار و اندونزی ۳.۶ میلیون دلار پرداخت کرده‌اند.

هنوز بازارهای بزرگ دیگری وجود دارد که این فیلم در آنجا اکران شود که استرالیا و ایتالیا در ۲۶ دسامبر و ۲۸ دسامبر، برزیل ۴ ژانویه، کره جنوبی ۱۱ ژانویه، بریتانیا ۱۹ ژانویه و ژاپن در ۱۶ مارس از آن جمله هستند.

این فیلم تاکنون از سوی هیات ملی نقد و چرخه منتقدان فیلم نیویورک موفق به کسب جایزه شده است.

گایل گارسیا برنال و آنتونی گونزالس صداپیشگان اصلی این انیمیشن هستند که قهرمان آن یک پسر مکزیکی است که خودش را در سرزمین مردگان می‌یابد و تلاش دارد تا بفهمد چرا خانواده‌اش موسیقی را در خانواده او ممنوع کرده‌اند. این فیلم را لی آنکریچ کارگردانی کرده و آدرین مولینا نویسنده آن، به عنوان کمک کارگردان در کنار وی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.