شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲

جشنواره سینما حقیقت و نقض غرض

پوستر جشنواره سینماحقیقت

سینماپرس: پوستر جشنواره سینما حقیقت نیز مانند محل برگزاری آن که مجتمع فروش برندهای خارجی است، فاقد عناصر ونمادهای شاخص فرهنگی کشورمان می باشد. آیا مدیران سینمایی نباید دقت بیشتری داشته باشند؟

به گزارش سینماپرس؛ برگزاری جشنواره سینما حقیقت در پردیس چارسو بی توجهی نسبت به ظرف و مظروف است.


این جشنواره قرار است بخشی از فرهنگ بومی را در آثار مستند به نمایش بگذارد و به همین جهت میهمانانی را نیز از نقاط مختلف جهان دعوت نموده است، اما محل برگزاری این جشنواره مجتمع و برجی تجاری است که انواع برندهای خارجی را عرضه می کند.

تمام میهمانان در ایام برگزاری جشنواره برای رسیدن به پردبس چارسو باید هر روز طبقاتی را طی کنند که انواع و اقسام موبایل های خارجی در آنجا عرضه می شود و در نهایت نیز وقتی پا به طبقه انتهایی می گذارند، باز هم در پردیس چارسو هیچ نشانی از معماری یا نمادهای فرهنگی کشورمان نمی بینند.

مهندسی و اندیشه فرهنگی حکم می کند که وقتی جشنواره ای برگزار می کنیم حتی محل و محیط آن را بر اساس نشانه های فرهنگی مرتبط با کشورمان و موضوع جشنواره انتخاب کنیم نه اینکه میهمانانی را از سایر کشورها فرا بخوانیم و هر روز آنها را در میان طبقاتی مملو از برندهای خارجی بچرخانیم.
دوستانی که مدام سنگ جشنواره های خارجی را به سینه می زنند، حداقل از "کن" بیاموزند.

*محمد دیندار

نظرات

  • محمد جواد ۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۰۹:۴۴
    1 0
    جشنواره دروغین حقیقت بخدا هزار ایراد دارم به این جشنواره دروغین که سینمای مستند را با گرای غلط به سیاهچاله ها رهنمون می کند. انتشار بدین مردم بدونند
  • درد آشنا ۱۳۹۶/۰۹/۱۹ - ۱۵:۱۸
    1 0
    حق گفتی من الان با شش هفت از بچه ها که فیلم هاشون چند تا جایزه گرفته حرف می زدم هر کدومشون از یکی می نالیدند بغض سینمای مستند و جشنواره حقیقت رو له کرده تا کی می خواهند به این هیات های انتخاب و چیدمان ها و دست کاری هاشون ادامه بدن!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.