پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

درگیری لفظی شدید اسطوره بازیگری با یک کمدین

داستین هافمن و جان الیور

سینماپرس: نشستی که دوشنبه شب به مناسبت سالگرد نمایش فیلم «سگ را بجنبان» با حضور عوامل این فیلم سینمایی برپا شده بود، با جدال لفظی مجری برنامه و داستین هافمن به حاشیه کشیده شد. اجرای این نشست را جان الیور کمدین و مجریHBO انجام می داد، که با طرح مطلبی پیرامون اتهامات جنسی هافمن درباره آنا گراهام هانتر، واکنش این بازیگر ۸۰ ساله سرشناس هالیوودی را بر انگیخت.

به گزارش سینماپرس؛ واشنگتن پست نوشت: دوشنبه شب گذشته الیور در حال اداره کردن نشستی مربوط به موسسه ترابیکا بود که با حضور رابرت دنیرو، جین رزنتال تهیه‌کننده و بری لوینسون کارگردان برگزار شد. الیور موضوع اتهام جنسی هانتر را پیش کشید، کسی که مدعی شده در سن ۱۷ سالگی سر صحنه «مرگ فروشنده» هافمن از او سوءاستفاده جنسی کرده است.

مجری اچ بی او در این‌باره گفت: «این موضوعی است که ناچاریم درباره‌اش حرف بزنیم چون ... هنوز ابهام‌های زیادی در این زمینه وجود دارد. » او در ادامه تاکید کرد عذرخواهی نصفه و نیمه هافمن در زمان مطرح شدن اتهامات از سوی گراهام هانتر کافی نبوده است.

هافمن ۸۰ ساله در واکنش به الیور پاسخ داد: «ابهام باقی مانده؟ از چند تا چیز که در مورد من خواندی به فرضی شگفت‌انگیز در مورد من رسیده‌ای. » هافمن در ادامه گفت: «هیچ‌کس نمی‌توانست بهتر از تو بزند به هدف. من مقصرم. »

بازیگر برنده اسکار در دفاع از خودش علیه پرسشی که مطرح شده بود گفت او به یاد نمی‌آورد با گراهام هانتر ملاقات کرده باشد، از کسی سوءاستفاده جنسی کرده باشد و هر اظهارنظری هم که ممکن است کرده باشد بخشی از گفت‌وگوهای صمیمانه سر صحنه بوده است.

هافمن اضافه کرد: «من هنوز نمی‌دانم این زن کیست. هرگز ملاقاتش نکردم؛ اگر هم ملاقاتی در کار بوده احتمالا در کنسرتی جایی کنار افراد دیگر بوده است. »

الیور اما کوتاه نیامد و بر بخشی از اظهارنظر هافمن تمرکز کرد مبنی بر این که گفته بود رفتارش سر صحنه «بازتاب‌دهنده» شخصیت حقیقی او نبوده است. الیور با پیش کشیدن این موضوع گفت: «اتفاقا نشانگر شخصیت شما بوده. اگر هیچ مدرکی مبنی بر این که چنین اتفاقی رخ نداده ارایه ندهی، همه می‌دانند در دورانی شما دایم دور و بر زن‌ها می‌پلکیدید. انگار که یک آدم غیرمسئول بگوید: «تقصیر من نبود». متوجه هستید که این کار تا چه اندازه غیراخلاقی است؟ »

به رغم تلاش‌های الیور و رزنتال برای عوض کردن موضوع بحث، این گفت‌وگوی جنجالی ادامه یافت. هافمن مجری اچ بی او را متهم به کوته‌فکری کرد و به طرزی عجیب از اجرایش در «توتسی» به عنوان شاهدی برای احترامش به زنان یاد کرد. هافمن گفت: «اگر برای زن‌ها فوق‌العاده احترام قایل نبودم در چنین فیلمی کار نمی‌کردم. » او رو به الیور تاکید کرد: «شوکه‌کننده است که نمی‌توانی شخصیت مرا با وضوح بیش‌تری ببینی. فقط دنبال چند تا مطلبی را گرفتی که خواندی. »

الیور هم در پاسخ گفت: «من نمی‌تونم در مورد بعضی اتفاقات خاص حرفی به میان نیاورم. راحت‌ترین راه این است که آدم هیچ موضوعی را پیش نکشد و مطرح نکند. بدبختانه همچون کاری باعث می‌شود آخر شب وقتی می‌رسم خانه از خودم بیزار بشوم؛ که چرا حرفش را نزدم؟ هیچ‌کس جلوی قدرتمندان نمی‌ایستد. »

علاوه بر ادعای گراهام هانتر، وندی ریس گتسیونیس تهیه‌کننده «نابغه» نیز هافمن را به مطرح کردن پیشنهادی بی‌شرمانه در ملاقاتی که سال ۱۹۹۱ داشتند متهم کرده است؛ اتهامی که در این نشست به آن اشاره‌ای نشد. آن ریس گتسیونیس در دهه دوم زندگی‌اش بوده، در حالی‌که هافمن ۵۳ سال داشته است. کاترین راس همبازی هافمن در فیلم «فارغ‌التحصیل» هم ادعا کرده سر صحنه از او سوءاستفاده جنسی شده است که این اتهام در نشست اخیر مطرح شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.