پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

آئین اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان

برای بازگشت جشنواده فیلم کودک به همدان با وزیر ارشاد رایزنی می کنم

علی مرادخانی

سینماپرس: معاون امور هنری وزارت ارشاد با بیان اینکه ساخت سالن‌های تئاتر در همدان برعهده مسئولان همدان است گفت: با وزیر ارشاد صحبت می‌کنم که جشنواره فیلم کودک به همدان باز گردد.

به گزارش سینماپرس، علی مرادخانی پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه بیست و چهارمین دوره از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در سالن ابن سینا همدان با قدردانی از حمایت‌ مسئولان و هنرمندان از این جشنواره اظهار داشت: سیاست ما در ۴ سال گذشته تمرکز زدایی از برنامه‌ها در پایتخت بوده است.

وی بیان کرد: برای هر استان یک برنامه و جشنواره بین المللی را پیش‌بینی کردیم و امیدواریم همدان از آنجا که پایتخت گردشگری ۲۰۱۸ آسیا است  بتواند با توسعه حمل و نقل، بیش از پیش اتفاقات فرهنگی ملی را در خود جا دهد.

مرادخانی با بیان اینکه استمرار جشنواره موجب استقبال بیش از پیش مردم شده است افزود: این توفیقی است تا این جشنواره را استمرار دهیم و چقدر خوب است که بیش از  ۲۰۰ هزار نفر از مردم  برنامه‌ها را دیدند و در شهرستان‌های همدان نیز اجرای نمایش داشتیم.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه وزارت ارشاد برای اجرای سیاست‌های عدالت‌محوری در استان‌ها کمک می‌کند گفت: مهم ترین کاری که باید انجام دهیم کارهای زیر ساختی است و از همدان در این زمینه حمایت می‌کنیم.

مرادخانی تصریح کرد: هر سالن نمایشی را که همدان بسازد، وزارت ارشاد آن را تجهیز می‌کند و در حوزه تئاتر به پلاتو، صندلی‌ها و غیره نیاز داریم که کار ساخت با استان و تجهیز آن با ما می باشد تا استان همدان باید بتواند تئاتر را با سالن‌های خوب برگزار کند.

معاون امور هنری وزارت ارشاد با اشاره به درخواست استاندار و مردم همدان برای بازگرداندن جشنواره فیلم کودک و نوجوان به این استان گفت:  در مورد جشنواره فیلم مراتب خواست مردم  را به وزیر ارشاد اطلاع می‌دهم و امیدواریم این اتفاق در همدان رخ دهد.

مراخانی با بیان اینکه مهمترین وجه کار هنری حمایت آموزش و پرورش است افزود: وزارت آموزش و پرورش به این موضوع اهمیت دهد تا بتوانیم آن را در جامعه نهادینه کنیم و هنر تئاتر در آموزش و پرورش کشور درون‌سازی شود ضمن اینکه من از میزبانی همدان و مسئولانش تقدیر می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.