دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

هادی حاجتمند:

«اشنوگل» در مظلومیت اکران شد

هادی حاجتمند

سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «اشنوگل» گفت: با هزینه شخصی فیلم را تبلیغ کردیم و در مشهد نتیجه‌اش را دیدیم و فیلم با اقبال مواجه شد. اما در تهران پوستر فیلم در سالنی که نمایش دارد، نصب نشده است!

به گزارش سینماپرس؛ هادی حاجتمند یکی از کارگردانان فیلم «اشنوگل» درباره نحوه اکران فیلم و تبلیغات آن گفت: ما دربدترین و سخت ترین  شرایط فیلم را اکران کردیم،۱۳۰ فیلم تولید شده که بخشی از آن اکران شدند و بخش دیگر در همین ماه آذر و دی قصد اکران دارند. اکران فیلم هم در  گروه گلادیاتورها صورت گرفته فیلم هنرمند پیشکسوت  کیمیایی و دوستان دیگر در سینماها نمایش داده می شود. ما به دلایل مختلف در  گروه آزاد فیلم را اکران کردیم و  پخش فیلم توسط تهیه کننده اثر ابراهیم اصغری صورت می‌گیرد که متاسفانه شرایط مناسبی نیست.  

وی درباره اطلاع رسانی درست به مخاطب برای دیدن فیلم گفت: مخاطب ما رزمنده‌ها و خانواده‌های شهدا و افرادی از جامعه هستند که علاقمندند در حوزه دفاع مقدس آثاری را ببینند، به همین منظور تلاش کردیم در خراسان درست عمل کنیم. دوستان شهرداری مشهد با ما همکاری کردند و بیلبرد خیابانی در اختیار ما گذاشتنند اما ما برای تبلیغ فیلم در شهر مشهد هیچ هزینه ای از پخش دریافت نکردیم و تنها با هزینه شخصی و جاهایی هم مقروض شدیم تا بتوانیم فیلم را درست تبلیغ کنیم و نتیجه اش را هم دیدیم  فیلم در مشهد با اقبال بسیار خوبی مواجه است و توانسته نظر مخاطب را جلب کند. بیش از ۹۸ درصد فروش فیلم در هفته گذشته مربوط به اکران فیلم در مشهد است ما در برخی از سالن‌ها با فروش فوق العاده مواجه شدیم که بسیار خوب بود.  

پخش هزینه تبلیغات را تقبل نکرد

حاجتمند در ادامه تاکید کرد: اطلاع رسانی اگر درست و به موقع باشد فیلم می تواند نظر مخاطب را جلب کند مردم وقتی فیلم را می‌بینند تا آخر با آن همراه می‌شوند. اما متاسفانه دفتر پخش تحت تاثیر دیگر پخش کنندگان در تهران قرار گرفت و با این پیش فرض که فیلم نمی فروشد هیچ هزینه‌ای برای تبلیغات فیلم متقبل نشد.  

پوستر «اشنوگل» درپردیس ملت نصب نشد

وی در ادامه گفت: با توجه به عدم تبلیغات درست در تهران، تهران سالن‌ها ی نمایش با ظرفیت پر نمایش ندارند. دفتر پخش  مدعی است که سالن نداریم اگر سیصد سالن هم در اختیار فیلمی قرار بگیرد که درست تبلیغ نکند نمی توان شاهد اقبال مخاطب بود. ازمظلومیت «اشنوگل» در تهران همین بس که  پردیس ملت   به غیر از نمایش در مونیتور، حتی یک پوستر ندارد. تنها سردر سینمایی که  اشنوگل بر آن دیده می شود عصر جدید است.  

فیلم درباره مظلومیت شهدای غواص باید با شرف بفروشد/ توقع خرید بلیت احمقانه است

حاجتمند درباره حمایت ارگان‌ها و نهادها از فیلم توضیح داد: من فیلمی درباره مظلومیت شهدای غواص ساختم. شهدایی که از جان خود گذشتند چگونه باید خودم را راضی به حمایت نهادها و ارگان‌ها برای خرید بلیت فیلم کنم. من هرگز اجازه نمی‌دهم که این رفتارها درباره «اشنوگل» صورت گیرد. اگر فیلم قرار است کم فروش باشد بهتر است با  شرف بفروشد. احمقانه ترین توقع است که درباره شهدای غواص فیلم بسازیم بعد از ارگان ها توقع داشته باشیم بلیت فیلم را بخرند. این حمایت باید در تولید صورت بگیرد که بتوانیم در شرایط مناسب فیلم بسازیم.  

وی در خاتمه به خاطره یکی از مخاطبان فیلم اشاره کرد و گفت:خوشحالم مردم از سینما راضی بیرون  می آیند یکی از بزرگان سینما گفت من با انبوهی از نقد فیلم کار را می دیدم اما احساس کردم  فیلم نفس پاک و حس خوبی داشته باشد. یکی از فرماندهان جنگ به من زنگ زد و گفت: من با خانواده به سینما رفتم و فقط به این نتیجه رسیدم که کار ناتمام کربلای چهار را سازندگان این اثر تمام کردند. امیدوارم حمایت در تولید صورت گیرد و آقایانی که جرات پخش فیلم را ندارند اسمشان از پخش فیلم پاک کنند.

*خبرگزاری فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.