یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

باید یقه مسئولین فرهنگی را گرفت که چرا در جشنواره ای با نام فجر آثار ارزشی جایی ندارند؟

انسیه شاه حسینی*

سینماپرس: انسیه شاه حسینی با انتقاد از عدم توجه مدیران فرهنگی به آثار ارزشی گفت: امسال تنها فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا را با موضوع دفاع مقدس و مقاومت داریم. به نظر من باید از مسئولین فرهنگی پرسید و یقه آنها را گرفت که چرا در جشنواره ای با نام فجر آثار ارزشی جایی ندارند؟

به گزارش سینماپرس، انسیه شاه‌حسینی، نویسنده و کارگردان سینما هم اکنون در حال ساخت فیلم سینمایی «به کودکان شلیک نکنیم» می باشد، وی درباره آخرین مراحل ساخت این فیلم می گوید: این اثر به دلیل مشکلات و تاخیرهای بوجود آمده هنوز کلید نخورده و به همین علت با توجه به زمان باقی مانده به جشنواره فیلم فجر امسال نخواهد رسید.

وی دلیل این تاخیر در ساخت را اینگونه شرح داد: "به کودکان شلیک نکنیم" پروژه بزرگ و فرامرزی است. بخش‌هایی از فیلم خارج از کشور ضبط می‌شود و به همین دلیل تهیه بودجه و فراهم کردن شرایط کمی بیش از حد معمول زمان می‌برد.

کارگردان فیلم پنالتی افزود: من همیشه با امید زندگی کرده‌ام و درباره این پروژه هم امیدوارم با حل شدن مشکلات به سرعت بتوانیم آن را کلید بزنیم. اگر مشکلات نبود من از فردا پشت دوربین می‌رفتم اما متاسفانه وضع اینطور نیست. ترجیح می‌دهم در صورت فراهم شدن شرایط فصل را برای فیلمبرداری از دست ندهیم و به امید خدا تا پایان سال پروژه به طور قطع کلید خواهد خورد.

کارگردان فیلم سینمایی "زیباتر از زندگی" در همین راستا ادامه داد: من نمی‌دانم چرا باید فیلمی که در راستای ارزش‌ها ساخته می‌شود تا این حد در پروسه تولید با تاخیر روبرو شود. البته وضعیت سینما کاملاً مشخص است زیرا برخی فیلم‌ها به راحتی ساخته می‌شوند و فیلمی مثل فیلم من باید سالها انتظار بکشد. این موضوع و مشکلات به مدیریت فعلی بر می گردد و حرف زدن در مورد آن از حوصله خارج است. مشکلات سینما بارها و بارها گفته و تکرار شده و باید دید کی به آنها عمل می‌شود.

شاه‌حسینی با گلایه از نبود آثار دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر خاطرنشان کرد: امسال تنها فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا را با موضوع دفاع مقدس و مقاومت داریم. به نظر من باید از مسئولین فرهنگی پرسید و یقه آنها را گرفت که چرا در جشنواره ای با نام فجر آثار ارزشی جایی ندارند؟ نبود این آثار در جشنواره فیلم فجر به خوبی احساس می‌شود و جای تاسف دارد که جشنواره ای با نام فجر از حضور اینگونه آثار ارزشی ببی بهره است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.