یکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

حوزه هنری در سیاهکل و بروجرد سینما می سازد

سینماسازی در سیاهکل و بروجرد

ایرنا: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در سیاهکل و بروجرد سالن‌ سینما می‌سازد.

محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز وابسته به حوزه هنری درباره بازسازی سینما «ساحل» اصفهان، گفت: تخریب داخلی این سینما تمام شده و مشغول مراحل مقاوم سازی هستیم. سینما «ساحل» که با پنج سالن و با امکانات ویژه راه‌اندازی خواهد شد، روبروی سی و سه پل قرار دارد و نمایی که ما برای این سینما طراحی کردیم گوشه چشمی به جغرافیا و آثار تاریخی این شهر و هویت اصیل آن دارد.


وی افزود: معماری این سینما کاملا بومی است و امیدوارم شهرداری و سازمان میراث فرهنگی اصفهان با طرحی که برای نمای «ساحل» داده‌ایم موافقت کنند.
او تاکید کرد: سینما «ساحل» نوروز ۹۷ افتتاح خواهد شد.
وی ادامه داد: سینما «فلسطین» بروجرد هم تخریب داخلی شده و این روزها مشغول احداث زیرساخت‌های این بنا چون بخش‌های تاسیساتی، ایمنی، بهداشتی و ... که باید در یک سینمای مدرن و مجهز، به شکلی علمی طراحی و اجرا شوند، هستیم. این سینما ۸۰۰ صندلی ظرفیت دارد و پس از بازسازی یک سالن مدرن به جای این سینما در اواخر بهمن ماه راه اندازی می‌شود.
کاظمی در بخش دیگری از سخنانش از ساخت یک سینما در سیاهکل گیلان خبر داد و گفت: در یک مجتمع تجاری و فرهنگی، سالنی ۱۲۰ نفره وجود دارد که در مرحله اسکلت متوقف شده و قرار است این سینما با بودجه استانی و مشارکت بهمن سبز کامل، به روز و مجهز شود و به بهره‌برداری برسد.


مدیر عامل موسسه بهمن سبز، خاطرنشان کرد: بازسازی سینما «قدس» تبریز هم انجام شده، اما مشغول رفع ایرادهایی در کار هستیم. با رفع نواقص این سینما تا یک ماه آینده با ۲ سالن به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.