پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

اد هریس ۶۷ ساله شد+عکس

اد هریس

سینماپرس: اد هریس بازیگر سرشناس هالیوودی دیروز وارد ۶۷ سالگی شد.

به گزارش سینماپرس؛ اد هریس با نام کامل "ادوارد الن هریس" ۲۸ نوامبر سال ۱۹۵۰ در شهر نیوجرسی آمریکا به دنیا آمد. مادرش یک کارمند آژانس مسافرتی و پدرش در یک کتابفروشی کار می کرد. دوران کودکی "اِد هریس" در شهر زادگاهش سپری شد.

وی یک از موفق ترین شاگردان مدرسه بود و با درخشش در مسابقات فوتبال مدارس توانسته بود محبوب ترین شاگرد در میان همکلاسی هایش باشد. با نقل مکان خانواده اش به شهر اوکلاهاما، اِد نیز علاقه خود به بازیگری را احساس کرد و بلافاصله در دانشگاه اوکلاهاما در رشته نمایش مشغول به تحصیل شد و پس از کسب تجربه های لازم در این زمینه به شهر لس انجلس رفت تا بتواند رویاهایش را دنبال کند.

 
فعالیت هنری هریس در لس آنجلس با بازی در نقش کوتاهی در سریال "گیبزویل" در سال ۱۹۷۶ آغاز شد، نقشی که بسیار کوتاه بود. اما پس از این سریال، وی موفق شد در سریال های "دلوکیو" و "کاراگاه راکفورد" نقش های بهتری بدست بیاورد.

اولین بازی سینمایی اِد هریس در تاریخ ۱۹۷۸ و در فیلم "اغما" صورت گرفت با اینحال بازی در کنار چارلز برانسون در فیلم "خط مرزی" بود که نام او را بر سر زبانها انداخت. هریس در سال ۱۹۸۳ با بازی در فیلم "چیز حسابی" به کارگردانی فیلیپ هافمن خوش درخشید اما علی رغم بازی خوبش در این فیلم موفق به نامزدی اسکار نشد.

همکاری هریس با کارگردانان بزرگ ادامه داشت و طی این مدت وی موفق شد ۲ بار نامزدی اسکار نقش مکمل مرد برای بازی در فیلمهای «آپولو ۱۳» و «نمایش ترومن» را بدست بیاورد تا اینکه وی در سال ۱۹۹۹ تصمیم به ساخت فیلمی درباره نقاش بزرگ، جکسون پولاک گرفت.

فیلمی که خودش کارگردان آن بود و برای بازی در نقش پولاک نیز موفق شد اینبار نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شود. "پولاک" ثابت کرد که اِد هریس علاوه بر بازیگری، کارگردان با استعدادی نیز می باشد.

وی در حال حاضر در چهار پروژه برای سال ۲۰۱۷ قرارداد بسته و اخباری مبنی بر حضور او در فصل دوم سریال "دنیای غرب" منتشر شده است. هریس با بازی در سریال "دنیای غرب" قدرت بازیگری اش را بار دیگر به رخ کشید.

هریس به تازگی در فیلم سینمایی "طوفان جغرافیایی" به کارگردانی "دین دولین" در کنار بازیگرانی همچون جرارد باتلر، ابی کورنیش، روبرت شیهان، اندی گارسیا و ماری وینگهام به ایفای نقش پرداخته است.

این فیلم روایتگر طوفانی مهیب همراه با سونامی است که یکی از شهرهای امریکا را در نوردیده و باعث ایجاد ارتباط یک خانواده با فرازمینی‌ها می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.