یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

علی رغم نزدیکی جشنواره فیلم فجر

تداوم اما و اگرها درباره «هفت»

برنامه هفت

سینماپرس: با وجود اینکه دو ماه دیگر مهمترین رویداد سینمایی کشور برگزار می شود اما هنوز خبری از تنها برنامه تخصصی رسانه ملی در حوزه نقد سینمای کشور نیست.

به گزارش سینماپرس، برنامه سینمایی «هفت» به عنوان تنها برنامه تخصصی نقد صنعت سینمای کشور در رسانه ملی که در ادوار مختلف با اجرای فریدون جیرانی، محمود گبرلو و بهروز افخمی تولید و پخش شده بود، علی رغم اینکه قرار بود از فروردین ماه ۱۳۹۶ بار دیگر روی آنتن رود، اما با ورود به ماه سوم هنوز سرنوشت مشخصی ندارد، این در حالی است که تنها دو ماه دیگر تا برگزاری دوره سی و ششم از جشنواره فیلم فجر باقی مانده است.

و اما ماجراها از آنجا آغاز شد که این برنامه بهمن سال گذشته بعد از جشنواره فیلم فجر حاشیه هایی پیدا کرد و قرار شد با تغییراتی از ابتدای سال ۹۶ پخش شود اما به طور ناگهانی اعلام شد که بهروز افخمی دیگر اجرای برنامه را بر عهده ندارد.

بعد از آن مسئولان صداوسیما برای اجرا، تغییرات و زمان پخش برنامه هر بار وعده ای دادند که هیچ یک از آنها محقق نشد و فقط حاشیه ها برای شروع دوباره برنامه ادامه پیدا کرد. این وعده ها زمان پخش برنامه را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری، بعد از ماه مبارک رمضان و هفته های بعد موکول می کرد اما هنوز هفته وعده داده شده نیامده است.

مرتضی میرباقری معاون سیمای رسانه ملی چندین بار در نشست ها و برنامه های مختلف بیان کرد که این برنامه به زودی دوباره روی آنتن خواهد رفت و تیمی به سرپرستی ناصر کریمان مدیرگروه اجتماعی شبکه سه سیما در حال تعیین سیاستگذاری های مرتبط با برنامه های سینمایی تلویزیون است. با این حال هنوز هیج خروجی مشخصی از فعالیت افراد مشغول به کار در این تیم به دست رسانه ها نرسیده است همچنین میرباقری بعد از مطرح شدن اسامی افرادی به عنوان مجری- کارشناس در رسانه ها اعلام کرد که هر فردی که به صورت گمانه زنی نامش طرح شود از لیست خط خواهد خورد.

در این چند ماه البته شاید فشار سینماگران و مدیران دولتی سینما نیز در متوقف ماندن برنامه بی تاثیر نبوده است؛ لابی هایی که همچنان با مدیران صداوسیما وجود دارد و طیف های مختلفی سعی دارند، بتوانند برنامه ای مطابق با دیدگاه های خود پیش برند.

مدت زمان زیادی تا سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر باقی نمانده است و اگر این برنامه بخواهد در جریان یک جشنواره سینمایی به شکل موفقی عمل کند نیاز است که زودتر روی آنتن برود تا شکل و شمایل و مسیر خود را پیدا کند اما چندین ماه است که از «به زودی» های مدیران سازمان می گذرد و کسی نمی داند که اصلا برنامه «هفت» با چه تیمی و چه زمانی قرار است به آنتن برگردد.

این روزها البته برنامه های نقد دیگری هم در تلویزیون در حال تولید و پخش است که از جدیدترین آنها می توان به «سینما دو» با اجرای حامد عنقا در شبکه دو اشاره کرد همچنین محمود گبرلو از مجریان سابق «هفت» نیز قرار است با یک برنامه نقد در شبکه «شما» به تلویزیون بازگردد با این حال به گفته مرتضی میرباقری معاون سیما، برنامه «هفت» مهمترین برنامه سینمایی تلویزیون است که فعلا جای آن در این رسانه خالیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.