شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷

یک خطای راهبردی از مدیریت بنیاد روایت؛

انحلال؛ تدبیر مدیرعامل اوج برای انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس/ آیا عنوان انقلاب و دفاع مقدس در سایه اوج محو خواهد شد؟!

بنیاد روایت-مووسه اوج-انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس

سینماپرس: شنیده‌ها حاکی از آن است که در پی تغییر مدیریت در بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن‌های تحت پوشش این بنیاد کوچکتر و به گروه تبدیل شده‌اند و در همین راستا انجمن مقاومت و دفاع مقدس با قدمتی طولانی مدت و آثار ارزنده در شرف انحلال قرار گرفته است!

به گزارش سینماپرس در میان انجمن‌های این بنیاد، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس که سابقه‌ای به قدمت انقلاب داشته و بزرگانی چون مرحوم رسول ملاقلی‌پور، ابراهیم حاتمی‌کیا، جمال شورجه، محمدعلی باشه آهنگر و بسیار دیگر از سینماگران مطرح دفاع مقدس از این انجمن فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، با تصمیم مدیرعامل جدید بنیاد فرهنگی روایت رو به اضمحلال است.

این تصمیم اشتباه که متاسفانه در سطح مدیریت فرهنگی کشور کم اتفاق نیفتاده است جای بسی تامل دارد. حال اینکه بنظر می‌رسد اینان بجای استفاده از نام و برند انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و پیشبرد اهداف عالی سینمای انقلابی با حذف این انجمن از عرصه سینمایی کشور قطعاً تولیدات سینمای انقلاب و دفاع مقدس همچنان با کاهش روبرو خواهد شد.

تولیدات سینمای دفاع مقدس که به اذعان همه کارگردانان و تهیه کنندگان سینمای ایران به دلیل نیازمندی به جلوه‌های ویژه و صحنه‌های انفجار و استفاده از وسایل جنگی، در هر محلی قابل تصویربرداری نیست بخش عمده حیات خود را تا به امروز مدیون مجموعه انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بوده است.

تنها انجمنی که با ظرفیت‌های مختلف از جمله شهرک سینمایی دفاع مقدس می‌توانست محرکی برای کارگردانان جوان سینمای ایران باشد تا این ژانر مهم سینمایی را تجربه کنند.

حذف و انحلال انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در مقطعی که نیاز به تولیدات سینمای متناسب با جریان جبهه مقاومت بیش از پیش احساس می‌شود را می‌توان یک اشتباه بزرگ راهبردی دانست و صدمات آن را بدون شک سال‌ها بعد احساس خواهیم کرد.

طبق فرموده رهبر معظم انقلاب «هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست؛ گنجینه‌ عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه گذاری کند».

سال‌های گذشته شاهد تعطیلی رویدادهایی مهم فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس از جمله کنگره شعر دفاع مقدس و جشنواره‌های مختلف همسو با این رویداد بوده‌ایم که بعد از تاکیدات رهبر معظم انقلاب مسئولین فرهنگی متوجه اشتباهات راهبردی خود در نگرش به این موضوع شده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.