شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

سکانس های زیر آب «آواتار» چگونه فیلمبرداری شد؟

جیمز کامرون کارگردان برجسته سینمادر پشت صحنه فیلم آواتار

سینماپرس: نخستین موضوع تکنیکی و فنی که درباره فیلم سینمایی آواتار توجه را به خود جلب می کرد، تصویربرداری آن در زیر آب بود، جیمز کارون به تازگی در مصاحبه ای پیرامون این موضوع صحبت کرده است.

به گزارش سینماپرس، یکی از نقاط جالب سری چهارگانه فیلم های «آواتار»، فیلمبرداری آنها در زیر آب است و با توجه به اینکه از تکنولوژی موشن کپچر(motion-capture) در فیلمبرداری آنها استفاده می شود، دشواری این کار مضاعف می گردد. جیمز کامرون، کارگردان سری «آواتار» پیشتر در این باره گفته بود: «انجام این کار بسیار سخت است و همین موضوع به طول انجامیدن کار چهارگانه “آواتار” را به خوبی توضیح می دهد.»

این کارگردان اخیر در مصاحبه با پایگاه خبری کولایدر درمورد چگونگی این کار توضیحاتی داده است. وقتی که خبرنگار از جیمز کامرون درمورد فیلمبرداری زیر آب همزمان با استفاده از تکنولوژی موشن کپچر میپرسد، او اینگونه پاسخ می دهد :

“خب ، ما در حال انجام این کار هستیم. تا حالا کسی این کار را انجام نداده است و انجام آن با توجه به سیستم تکنولوژِی موشن کپچر ما که یک سیستم با اساس اپتیکی می باشد ، بسیار دشوار و پیچیده است. ما باید فیلمبرداری را با صدها دوربین انجام دهیم. مشکل ما فیلمبرداری در زیر آب نیست بلکه تداخل آب با هوا است که باعث ایجاد تصاویر سایه ای می شود. این سایه ها بازتابی از تمام نقاط و حسگر های سیستم موشن کپچر را نمایش می دهد و در سیستم اختلال ایجاد می کند. این موضوع همانند کار یک هواپیمای جنگنده است که با انداختن اشیاء و اجرامی باعث گیج شدن سیستم رادار زد موشکی می شود. ما باید راه حل این مشکل را پیدا می کردیم که خوشبختانه توانستیم این کار را به خوبی انجام دهیم. اساسا وقتی شما آب را به هر مشکلی اضافه کنید حل آن ده برابر سخت تر می شود . ما زمان ، خلاقیت ، تخیل و نیروی کار بسیار زیادی را برای انجام این کار صرف کردیم و سرانجام پس از یک سال و نیم راه حل انجام آن را یافتیم.”

لازم به ذکر است که “آواتار ۲ “ برنامه ریزی شده است تا در ۱۸ ام دسامبر ۲۰۲۰ به رو پرده های سینما برود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.