سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

زندگی سرلشکر شهید «حسن باقری» فیلم می‌شود

شهید باقری

جام جم: رئیس سازمان سینمایی دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامی از تولید سریال ۳۰ قسمتی شهید «صیاد شیرازی» و فیلم سینمایی سرلشکر شهید «حسن باقری» خبر داد.

علی اصغر جعفری از مدیران فرهنگی کشور است که در حوزه های مختلف مدیریتی همواره نگاهی خلاقانه، جسور و متعهد به ارزش ها را پی گرفته است.
جعفری بتازگی به عنوان مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منصوب شده است و البته همچنان در سازمان سینمایی دفاع مقدس هم مسوولیت دارد.
فرصتی پیش آمد تا با او گپ و گفتی کوتاه درباره این موزه و فعالیتهای سازمان سینمایی داشته باشیم.


با توجه به این که شما به مجموعه باغ موزه دفاع مقدس آمده اید و اسم این مجموعه بتازگی به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هم تغییر کرده است، پرسش نخست من این است که آیا در ادامه ما شاهد تغییراتی در ماموریت های سازمانی این نهاد فرهنگی خواهیم بود یا خیر؟
باغ موزه دفاع مقدس تقریبا از سال نود فعالیت خود را آغاز کرد که یک مجموعه بزرگ در یکی از نقاط بسیار خوب تهران است و ظرفیت بالایی هم برای کار دارد، دوستان قبل از ما واقعا تلاش های بسیاری انجام داده اند و جای قدردانی دارد، آنها یک مجموعه مناسب و خوبی در شأن دفاع مقدس ایجاد کرده اند.
درباره تغییر نام هم باید بگویم که ما به موازات این باغ موزه دفاع مقدس، یک موزه انقلاب اسلامی داشتیم که در نیروهای مسلح پیگیری می‌شد و در جوار مرقد مطهر حضرت امام (ره) در حال شکل گیری بود که آن هم کار بزرگ و ارزشمندی بود.


در گزارش کاری که اواخر سال ۹۵ در این رابطه خدمت رهبری معظم انقلاب ارائه شد، ایشان به نکته مهمی اشاره کردند مبنی بر این که عملا ایجاد دو موزه در تهران برای انقلاب و دفاع مقدس مناسب نخواهد بود از طرف دیگر برابر با قانون موزه های دفاع مقدس بایستی بر اساس چارچوب ها و سیاست های ستاد کل نیروهای مسلح کارشان را انجام دهند این شد که توافقی میان شهردار محترم تهران و رئیس محترم ستاد کل نیرو های مسلح انجام شد و به تایید رهبری معظم انقلاب هم رسید و این دو مجموعه با هم ادغام شدند و در دوم اسفند سال ۹۵ اساس نامه جدید به تصویب رهبری رسید و نام هم به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تغییر یافت.


اکنون این موزه متکفل بحث انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. در حوزه دفاع مقدس دوستان یک سابقه ۵ ساله کار دارند و تلاش های خیلی زیادی انجام گرفته یک مجموعه بسیار زیبا و خوب طراحی شده است ولی در حوزه انقلاب اسلامی ما خیلی عقب هستیم که یک عقب ماندگی چند ساله داریم خوشبختانه قرار شده پروژه های موزه انقلاب به این مجموعه منتقل شود تا با استفاده از ظرفیت های هنر اسلامی و ایرانی و بهره گیری از تکنولوژی روز بتوانیم بخشی از ظرفیت های موزه در خدمت انقلاب اسلامی قرار بگیرد البته الان هم در موزه ما به دلیل تلفیق و یا ارتباط کاملی که دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با هم داشته اند به بخشی از مبانی انقلاب پرداخته شده است، امیدواریم که ما در سال های آینده بتوانیم بخش انقلاب اسلامی را هم توسعه ببخشیم.


یکی از کارهایی که کمتر به آن پرداخته شده نگاه آکادمیک به انقلاب و دفاع مقدس است، در دوره قبل شاهد توجه ای به این مقوله در باغ موزه دفاع مقدس بودیم، آیا این روند ادامه می‌یابد؟
ما اکنون با تعداد زیادی از دانشگاه های کشور تفاهم نامه منعقد شده داریم، مجهزترین کتابخانه دفاع مقدس را داریم که هر کسی که می خواهد در مورد دفاع مقدس مطالعه و پژوهش علمی انجام دهد می تواند از این ظرفیت عظیم استفاده می کند و بزودی بخش انقلاب اسلامی هم به این کتابخانه اضافه خواهد شد. حضور در فضای آکادمیک یکی از اولیت های ماست و نگاه حمایتی به پایان نامه های مقطع ارشد و دکتری ادامه خواهد یافت.


شما همچنان مسوولیت سازمان سینمایی دفاع مقدس را هم بر عهده دارید؟
بله


خبری درباره تولید سریال شهید صیاد شیرازی منتشر شد، می‌خواستم اگر امکان دارد، جرئیات بیشتری از آن برای مان بگویید.
ببنیید ما دو کار در دست داریم که مراحل تولید آن شروع شده است، یکی سریال شهید صیاد است که شما به آن اشاره کردید، این سریال یک کار مشترکی است بین ما و معاونت سیمای رسانه ملی و در ۳۰ قسمت تولید خواهد شد.


کار دیگری که در حال انجام است فیلم سینمایی سرلشکر شهید حسن باقری است که تفاهم لازم برای تولید آن انجام شده است این اثر هم کار مشترک ما با بنیاد سینمایی فارابی است و انشاالله جزئیات بیشتر آن را ادر زمان مناسب اعلام خواهیم کرد ...

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.