سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۸

یانگوم ۴۵ هزار دلار به زلزله زدگان کرمانشاه کمک کرد

یانگوم

باشگاه خبرنگاران جوان: بازیگر کره‌ای که در ایران با نقش «یانگوم» در مجموعه تلویزیونی «جواهری در قصر» شناخته می‌شود، حدود ۵۰ هزار دلار به زلزله‌زدگان کرمانشاه کمک کرد.

«لی یونگ آئه»، بازیگر کره ای که در ایران با نقش «یانگوم» در مجموعه تلویزیونی «جواهری در قصر» شناخته می شود،  از طریق یک صندوق خیریه کمک  ۱۰۶ میلیون وون (۹۶۳۹۸ دلار آمریکا) خود را به زلزله زدگان کرمانشاه در ایران و پوهانگ کره اهدا کرد.

این صندوق خیریه که به جمع‌آوری کمک برای افراد ناتوان اهتمام دارد با انتشار این خبر اعلام کرد نیمی از این مبلغ (کمی بیش از ۴۵ هزار دلار) به زلزله زدگان کرمانشاه، اهدا می‌شود.

وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز پیشتر با صدور یک بیانیه رسمی، ضمن ابراز مراتب تاسف عمیق خود از جان باختن شماری از هم وطنانمان در زلزله مهیب استان کرمانشاه، با خانواده های داغدار این واقعه دلخراش، ابراز همدردی کرده بود.

لی سونگ گیو رئیس بنیاد کمک به معلولان کره جنوبی در دیدار با حسن طاهریان سفیر کشورمان در سئول گفت: این هنرپیشه کره ای، همزمان با اعطای کمک مذکور، خواهان انتقال مراتب اندوه و همدردی خود با زلزله زدگان کشورمان و احترام و علاقه خود به مردم کشورمان شده است. همچنین تعدادی از بنیادها و شرکت های کره ای ضمن تماس با سفارت جمهوری اسلامی ایران و ارسال ایمیل، مراتب اندوه و همدردی خود را نسبت به جان باختن شماری از هم وطنانمان در زلزله کرمانشاه اعلام و آمادگی خود را برای ارائه هرگونه کمک اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.