دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲

وقتی نان شهرداری، وزیر سابق را به یاد امنیت و اخلاق و فضیلت می اندازد!

سیدرضا صالحی امیری

سینماپرس: سیدرضا صالحی امیری از برنامه ریزی برای اقدامات اساسی در حوزه فرهنگی در تهران خبر داد.

به گزارش سینماپرس؛ سیدرضا صالحی امیری از برنامه ریزی برای اقدامات اساسی در حوزه فرهنگی در پایتخت خبر داد.

قائم مقام شهردار و معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: باور دارم تهران به لحاظ تنوع و تکثر گسترده قومی، زبانی و انبوه خرده فرهنگ‌ها به عنوان رنگین کمان فرهنگ ایرانی نیازمند چند اقدام اساسی است.

او «برنامه استراتژیک فرهنگی» را اولین اقدام اساسی موردنظر ذکر کرد و در تشریح این برنامه، آن را «تدوین یک نقشه راه کل نگر، همه جانبه نگر و آینده نگر» خواند و گفت: تهران بزرگ را نمی توان با نگاه روزمره، سلیقه ای و جزیره ای اداره کرد.

وزیر پیشین ارشاد «یکپارچه سازی، ساماندهی، هماهنگ سازی وهم افزائی کلیه سیاستها، برنامه ها و اقدامات فرهنگی و اجتماعی را دومین اقدام اساسی در حوزه فرهنگی تهران خواند و گفت: طی سه دهه گذشته تهران از فقدان انسجام برنامه‌ای فرهنگی و اجتماعی رنج می برد.

او افزود: این انسجام علاوه بر شهرداری باید در سه سطح شامل نهادهای رسمی، نهادهای مردمی و دینی و نهادهای عمومی شکل بگیرد.

قائم مقام شهردار تهران «رویکرد اثربخش به جای فعالیت محور» را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و گفت: هر نوع برنامه اجتماعی و فرهنگی باید به یک نتیجه معطوف گردد؛ چالش نظام فرهنگی در چهار دهه گذشته فقدان رویکرد اثربخشی و نتیجه گرایی بوده است. مفهوم روشن این سخن تحلیل هزینه - فایده فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی است؛ در غیر این صورت هدف از فعالیت، اشتغال غیرمولد و افزایش نگران کننده آسیب ها و تهدیدات خواهد بود.

صالحی امیری گفت: تهران بیش تر از آهن و برج و ساخت وساز بی رویه به آرامش، امنیت، اخلاق و فضیلت نیاز دارد. تهران به سختی نفس می کشد ولی باور کنیم آلودگی اجتماعی یعنی اعتیاد، ایدز، خشونت، طلاق، حاشیه نشینی و ناهنجاری خطرناکتر از آلودگی هوا مردم را رنج می دهد؛ در واقع آلودگی فرهنگی یعنی دروغ، انگ زنی و تخریب، انتقام جویی و افشاگری بیش از آلودگی هوا روح و روان مردم را می آزارد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه «مشارکت، رضایت و اعتماد مردم پیش نیاز موفقیت و کارامدی در برنامه های فرهنگی و اجتماعی تهران است»، اظهار داشت: واگذاری امر تصدی‌گری به مردم و پذیرش اصل تولی گری از نکات اساسی است که متاسفانه کمتر به آن توجه کرده ایم.

او ادامه داد: تولی گری به معنای سیاستگذاری، بسترسازی و نظارت است و در این زمینه مردم انگیزه بیشتری از مسئولین برای تداوم حیات تهران دارند.

صالحی امیری  گفت: در جامعه اخلاقی، انسان ها دارای همدلی، همگرایی، همنوایی و سازگاری بیشتری هستند این در حالی است که در جامعه غیراخلاقی، شهر به زندانی بزرگ تبدیل خواهد شد که برای هیچکس قابل تحمل نخواهد بود.

قائم مقام شهردار تهران افزود: هویت تهران را انسانهای ساکن در آن شکل می دهند؛ از این منظر مقوله برنامه ریزی و توجه ویژه به کرامت، منزلت و هویت انسان باید سرلوحه کار ما قرار بگیرد.

نظرات

  • ۱۳۹۶/۰۸/۲۹ - ۲۰:۱۲
    0 0
    درکشور فقط تهران در حوزه فرهنگ فعال بود وای به حال فرهنگ وای به حال هنر تهران

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.