چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸

سفر «کودک سرگردان» به سینما حقیقت

سینما حقیقت

سینماپرس: کارگردان یونانی با مستندی با عنوان «کودک سرگردان» در بخش «نگاهی دیگر» جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت حضور پیدا می کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، مستند «کودک سرگردان» ساخته یورگیس پانته‌لاکیس در جشنواره سینماحقیقت حضور پیدا می کند. در خلاصه داستان این اثر ۷۲ دقیقه‌ای آمده است: «الکساندر تساناکیدس بدون هیچ پشتیبانی از سوی مسئولان ورزش کشورش، روی رینگ بوکس پیشرفت می‌کند و به ستاره بوکس یونان تبدیل می‌شود. این فیلم مسیر حرکت یک ورزشکار بعد از دچار شدن به آسیبی غیر قابل بازگشت را به سوی المپیک ریو ۲۰۱۶ بازگو می‌کند. کودک سرگردان یک اثر مفهومی، خلاق و پُر از تنش دراماتیک است...»

این فیلم منتخب جشنواره فیلم مستند تسالونیکی و DocFest یونان بوده است.

نویسندگی، فیلمبرداری، صدا، تدوین، کارگردانی و تهیه‌کنندگی «کودک سرگردان» برعهده یورگیس پانته‌لاکیس بوده است. موسیقی فیلم که تاثیر زیادی در این اثر مستند خلاقانه دارد، کار دیمیتریس کلونیس و هاریس چارالامبوس است. این فیلم محصول سال ۲۰۱۷ سینمای مستند یونان است.

«یورگیس پانته‌لاکیس» متولد سال ۱۹۶۷، دانش‌آموخته‌ی مدرسه هنرهای دراماتیک Akis Davis یونان و از فیلمسازان مستقل سینمای یونان است. «بوکسور» عنوان دیگر فیلم مستند وی است که سال ۲۰۱۳ ساخته شده است. این فیلم تغییر و تحول زندگی «یورگوس یوانیدیس» بوکسور پیشکسوت یونانی در نقش جدیدش به عنوان مربی باشگاه بوکس ارسطو Aristoteleion Boxing را روایت می‌کند.

یورگیس پانته‌لاکیس یکی از میهمانان بین‌المللی جشنواره سینماحقیقت است که برای نمایش فیلمش «کودک سرگردان» به تهران سفر خواهد کرد. این فیلم در بخش «نگاهی دیگر» جشنواره، همراه با ۱۴ اثر مستند نوآور دیگر روی پرده می‌رود.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، دوره یازدهم جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از سخنان حضرت علی(علیه السلام) است، در شهر تهران برگزار می کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.